Avatar billede Lasse Novice
12. februar 2022 - 17:20 Der er 13 kommentarer

Telenor og Google Nest wifi

Har fået fiber fra Telenor men kan ikke oprette mit Google Nest wifi den skriver bare under opsætning at der ikke kan oprettes forbindelse til internet, har også prøvet med mit jensen Omni wifi som virkede perfekt med Stofa fiber. Hvad kan der være galt?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2022 - 05:57 #1
Har Telenor åbnet for forbindelsen?
Avatar billede Lasse Novice
13. februar 2022 - 07:55 #2
Ja fordi med den router der følger med kører nettet fint.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2022 - 08:36 #3
Der står sikkert i routers vejledning, at dens eget wifi skal slås fra, eller der er regler for hvordan en sekundær kæde skal kobles på. Muligvis kan dit udstyr huske den gamle forbindelse, og skal nulstilles, så den fanger Telenors
Avatar billede ebea Ekspert
13. februar 2022 - 09:02 #4
Du skal genopsætte Google Nest netværket, i den første Hub som er forbundet til din nye Router. Google bliver ved med at holde fast i den gamle opsætning (IP adresse).
Brug din App på telefonen, til at korrigere, dette.
Avatar billede Lasse Novice
13. februar 2022 - 09:12 #5
Har prøvet at ændre wan indstillinger
Avatar billede ebea Ekspert
13. februar 2022 - 09:47 #6
#5 - Ja, men jeg tror ikke, at du har ændret Hub opsætningen i Google app'en. Husk, at Nest enhederne, opretter deres egen IP adresse, med basis i den første Hub's tilslutning til din Routers IP adresse. Og hvis ikke du sletter den gamle (Gl. Routers IP), så får du ikke forbindelse.
Så  reset din første Hub, og gå igennem opsætningen på din App.
Avatar billede Lasse Novice
13. februar 2022 - 10:21 #7
Ja men hele Google Nest er nyt altså ikke været tilsluttet tidligere netværk
Avatar billede ebea Ekspert
13. februar 2022 - 11:12 #8
#7 - Ok. Gik ud fra, at dit Nest var fra et tidligere setup ;-)
Når du har tilkoblet din nye Hub, får du så et svagt Blå lys i Hub'en?
Hvis du gør, skulle Hub'en være klar til at konfigurere. Hvis ikke, og den til stadighed blinker, er der ikke forbindelse til din Router. Så tjek din kabling mellem Hub og Router.
Avatar billede Lasse Novice
13. februar 2022 - 11:25 #9
Der er lys i hub og kabling er ok har prøvet med forskellige kabler. Opsætning starter fint op fra Google Home indtil den har søgt netværk et stykke tid så skriver den bare at der ikke kunne oprettes forbindelse. Har fået dsl kode og wan kode som også er forsøgt indtastet da Telenor oplyste deres forbindelse kørte poope eller sådan noget
Avatar billede ebea Ekspert
13. februar 2022 - 12:06 #10
#9 - Så har jeg ikke flere skud, omkring dette. Som minimum, hvis du fysisk har tilkoblet Hub'en korrekt til din Router, så skal du indenfor kort tid (godt 1 minuts tid), kunne få forbindelse, som du kan se i App'en, og på Hub'en (svag Blå lys).
Har du prøvet at resette Nest Hub'en ?
Avatar billede Lasse Novice
13. februar 2022 - 12:17 #11
Nej det har jeg ikke prøvet, det skulle måske forsøges
Avatar billede ebea Ekspert
13. februar 2022 - 12:35 #12
#11 - ja, det ville jeg gøre!
Avatar billede jk45 Forsker
13. februar 2022 - 12:53 #13
Husk at Telenor stadig bruger login også på fiber https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=16&tid=989870