Avatar billede perclaus Mester
13. februar 2022 - 13:56 Der er 14 kommentarer

USB tilslutning

Hej, har købt ny forforstærker men uden USB tilslutning. Jeg har al min musik liggende på en USB nøgle, hvordan kan jeg tilslutte den alternativt? Der er både  Aux, optical og bluetooth. Findes der en slags adapter jeg kan sætte USB nøglen i og så tilslutte forforstærkeren?
Avatar billede fase Professor
13. februar 2022 - 14:40 #1
Du skal have fat i en Digital Analog Converter. Din USB nøgle er digital og forforstærkeren er analog. Prøv at søge på digital til analog converter.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. februar 2022 - 15:56 #4
jeg har svært ved at se ovennævnte skulle virke uden PC - og hvor skulle betjeningsfladen ligge ?
Avatar billede perclaus Mester
13. februar 2022 - 16:23 #5
Jeg er heller ikke sikker, er ikke expert på dette område. Men ville være rart hvis jeg kunne udnytte Bluetooth på forforstærkeren.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. februar 2022 - 16:59 #6
Med forforstærker er du nok vi vi i gamle dage ville kalde en HI-FI nørd. Tidligere var de ikke glade for bluetooth men foretrak wifi som trådløs overførsel. De nyere versioner af bluetooth er nok blevet bedre (mere båndbredde). Hvilken Bluettoh version Har din forforstærker ?

Måske er din bedste bluetooth mulig telefon -Android har ofte mulighed for microSD kort - Hvilket Iphone ikke har. Hvor meget fylder din musik ?
Avatar billede perclaus Mester
13. februar 2022 - 17:18 #7
Får ikke oplyst Bluetooth versionen
Avatar billede milter Ekspert
13. februar 2022 - 20:24 #8
En forforstærker virker ikke uden en effektforstærker efter den i lydkæden. Tll effektforstærkeren sluttes højttalerne. Som kurt54 skriver, du får ikke noget ud af opstillingen, medmindre din digitale lyd på USB'en først sendes gennem en computer med et afspillerprogram. Altså: Digital lyd på USB, som tilsluttes PC > Fra analog udgang på PC til indgang på forforstærker > Fra forforstærker til effektforstærker > Fra effektforstærker til højttalere.

Hvilken forforstærker drejer det sig om, altså fabrikant og model?
Avatar billede Amir Hossain Praktikant
10. marts 2022 - 10:25 #9
You get a better solution in this website link.
https://cerwinvega.com/
Avatar billede perclaus Mester
10. marts 2022 - 13:21 #10
Takker for indlæg, jeg har efterhånden indset at det ikke er muligt.
Avatar billede fase Professor
10. marts 2022 - 16:40 #11
Du kan få et analog siganal ud ved hovedtelefonudgangen. Så converterer computeren fra digital- til analog signal.
Avatar billede thov Forsker
10. marts 2022 - 18:56 #12
Læg al musik over på en smartphone.
Forstærkerens Bluetooth indgang accepterer med stor sandsynlighed
kun signalet fra Android eller iOS.
Sådan har min forstærker det, og en app. på telefonen afspiller alle
numre i tilfældig rækkefølge.
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. marts 2022 - 19:39 #13
Min erfaring er nu at Bluetooth adapter til anlæg og Bluetooth højtalere også acceptere Bluetooth fra komputere. Men en gammel android evt med stor micro SD kort er en god ide.
Avatar billede thov Forsker
10. marts 2022 - 21:36 #14
Forstærkeren hedder kad-2bt og den forbinder sig ikke med 'løse' Bt. sendere.
Det gør en TP-link HA100 modtager med mini-jack udgang til gengæld.
Simpelthen revl og krat, også fra en Logilink med minijack i en 'antik' mp3 afspiller.