Avatar billede Kasper4450 Mester
14. februar 2022 - 07:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Usb lidt strøm

Hej jeg har trukket et usb kabel op på mit bord fra computeren, men den lader langsomt. Er det bedste at sætte en usb hub på så jeg får mere power
PS. Ønsker stadig at kunne sætte et usb memory stik i til computeren

Kasper
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. februar 2022 - 11:04 #1
Hvis din computer både har USB2 og USB3 så brug usb3 den port kan give mere strøm.

Ifølge standarden er usb2 max 500mA - 5 Volt - DVS 2,5 watt - USB3.0 giver max 900mA. - dvs 4,5 watt.

Min telefon blev leveret med Fast charging 18W lader.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2022 - 18:55 #2
Jeg ville vælge at have fx https://www.av-cables.dk/230v-usb-lader/deltaco-230v-usb-lader-4-x-usb-a-2-4a-24w-hvi.html på bordet til opladninger.

Hvis din pc har (når du kigger ind på usb-tilslutninger) både blå og sorte 'tunger' så er de blå usb3 (klart hurtigere) og de sorte er ældre versioner.
Avatar billede David Praktikant
14. februar 2022 - 23:11 #3
Hej, der findes også usb hubs med ekstern strømforsyning, så den stadig er sluttet til computeren, men har alt den strøm den har brug for.

Mvh. ejer af https://daniaemballage.dk/
Avatar billede Kasper4450 Mester
14. februar 2022 - 23:31 #4
Tak for svarene indtil videre

Jeg har tilsluttet den til de blå usb3 port
Syntes bare det går alt for langsomt med opladning

Den løsning med en usb hub som har en ekstern oplader og stadig kan sættes til computeren er en god løsning har i erfaring med nogle
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. februar 2022 - 00:05 #5
Det bedste råd er nok #2 - hvis du vil have hurtigt opladning - den vil lade med 12 W - hvis din telefon magter det. ( og du ikke belaster alle porte).  Eller brug den lader der fulgte med telefonen.  Hvilken telefon er det tale om ?

https://en.wikipedia.org/wiki/USB

scroll langt ned til power standards - har du et USB-C stik i den computer så brug det -men de er stadig sjældne.
Avatar billede Kasper4450 Mester
15. februar 2022 - 06:05 #6
Samsung s21 ultra er min telefon
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. februar 2022 - 09:41 #7
Den gad jeg godt pga. kamera løsningerne.

"Charging speed
The Galaxy S21 Ultra may be the cream of the crop, but it still won't offer you a charger - you need to buy one if you don't have a USB-C charger at home. The supplied USB-C-to-C cable assumes you're going to have a USB-PD adapter or one of the later QuickCharge 4 cross-standards units. If you have an older charger, let's hope you also have a USB-A-to-C cable as well."

"The Galaxy S21 Ultra supports USB Power Delivery with PPS on top for up to 25W of power. The 45W charging capability from the older flagship generation is not supported.

So, if you are using the said 25W Samsung adapter, then a 30-minute charge from flat will replenish 54% of the battery. One hour gets you to 95%, while a full charge requires 1:11 minutes. Not bad for a 5,000mAh battery, not bad at all."

Så mit råd om at bruge den der fulgte med dur ikke hvis der ingen fulgte med. Og anbefalingen o laderen i #2 trækker jeg tilbage - skaf dig en USB-C til USB-C lader

https://fyndiq.dk/produkt/samsung-25w-super-3a-usb-c-oplader-1m-kabel-sort-black-one-size-1c97412f1c914e5b/?f=0&tduid=d259298055f7b22f295f33d13f61e030&utm_source=tradedoubler&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Pricerunner.dk

eller
https://www.avxperten.dk/usb-c-oplader/usb-lader-24w-1xusb-a-fast-charge-deltaco.asp

https://www.computersalg.dk/i/6444152/deltaco-usbc-ac139-strømforsyningsadapter-30-watt-3-a-pd-usb-c-hvid?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. februar 2022 - 09:52 #8
Jeg burde vel angive kilden jeg citerer fra

https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s21_ultra-review-2219p3.php
Avatar billede Kasper4450 Mester
15. februar 2022 - 20:44 #9
Jeg læste nærmere på bundkortet
Jeg havde en ekstra usb port som vist rød (Høgh power) den lader næsten lige så hurtigt op som min quicklader nu.

1000 tak for hjælpen