Avatar billede kristine Juniormester
15. februar 2022 - 14:10 Der er 6 kommentarer

Applikation-fejl

Jeg har flere gange forsøgt at købe aktier via Saxobank, uden at det er lykkedes, grundet fejl i applikationen.

Har et klogt hoved et bud på, hvad der kan være galt- er det PC,eren ( den er omtrent 9 år gammel)

På forhånd tak !

Mette
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2022 - 15:55 #1
et par muligheder:
1) windows selv skal nok være nyere version (dvs minimum 10)
2) der laves nok kun script til 64 bit versioner så windows og browser skal være 64 bit.
3) du skal sandsynligvis have tilladt saxo-side at åbne nye vinduer i browser.

jeg er selv på nordea, så kan ikke teste
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2022 - 15:56 #2
i øvrigt: brug ikke under nogen omstændigheder Internet Explorer. Det er død og forladt af alle.
Avatar billede kristine Juniormester
16. februar 2022 - 10:12 #3
Tak for svar.

Jeg har  Windows 10, men hvordan får jeg afklaret om windows og browser, er 64 bit.

Må "vinduerne" ikke være åbne ??
På forhånd tak !
Avatar billede Erik K Ekspert
16. februar 2022 - 15:20 #4
Windows oplysninger ser du sådan: hold win-tasten og tryk på i - klik på "system" - klik på "Om" Se under systemtype.

Mht browser afhænger det af hvilken browser du bruger. Hvis det er Edge, så klik på de tre vandrette prikker øverst til højre - klik på "indstillinger" - klik på "Om Microsoft Edge" så ser du det øverst i anden linje
Avatar billede claes57 Ekspert
16. februar 2022 - 15:50 #5
Typisk skal bank (i hvert fald min nordea) have adgang til at åbne vinduer (når den går fra bank til værdipapir) - men som sikkerhed, så har jeg stoppet det generelt, og lavet undtagelse for banken.
På den måde ved jeg, at jeg aktivt skal give lov til at den side jeg ser på åbner nyt vindue. Tidligere kunne jeg lande på spam-sites, hvor der lige kom 50 ekstra vinduer med reklamer - og det gad jeg ikke.
Avatar billede kristine Juniormester
17. februar 2022 - 11:47 #6
Tak for hjælp, vil forsøge dette