Avatar billede DanishBear Seniormester
16. februar 2022 - 10:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdates (16-02-2002)

Jeg ved ikke om det bare er hos mig, men jeg vil anbefale jer IKKE at opdater jeres Win11 idag, efter den havde opdateret idag, var min main skærm sort, ingen start knap kører, hjalp ikke at kille explorer og genstarte den, har prøvet selv i SafeMode, der er der også SORT skærm, det eneste jeg kunne gøre at gå tilbage til før opdateringne kom ind, få Winupdate til at vente med at opdatere, har oplevet fejl før men SKI ikke sådan en STOR fejl som denne...
Avatar billede DanishBear Seniormester
16. februar 2022 - 10:52 #1
Efter en test mere, har jeg fundet ud af jeg IKKE skulle installere

Cumulative Update for Windows 11 (KB5010414)

Jeg ed ikke om det er den der får systemmet til at gå i SORT eller sammen med de forrige Cumulative opdates, men jeg holder mig fra at opdatere (KB5010414) for øjeblikket
Avatar billede DanishBear Seniormester
16. februar 2022 - 13:23 #2
Øv fandt selv fejlen, min Win11 kører fint uden fejl, men desværre er jeg en der prøver at optimere Windows som jeg vil ha den, så jeg er kommet til at slå noget fra/til som evt. (KB5010414) ikke kan li :-( som den bruger, lavede en Clean install og efter alle opdaringer og efter  (KB5010414) kørte det hele 100%.

D*mn hader bare en clean Windows, man skal ALTID ha installeret alt sit skidt igen og optimere det til ens brug...
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2022 - 07:00 #3
Lav en imagefil af disken når alt er på plads. Så kan du let vende tilbage til den.
Avatar billede DanishBear Seniormester
22. februar 2022 - 10:52 #4
Takker Claes57, har aldrig lavet så mange imagefiler som nu. :-)

Windows 11 kører nu 100% uden fejlen, blev nød til at bide i det sure æble og installer det hele fra en ren r*v og rette til efterhånden og teste, derefter lave en imagefil osv

Takker
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2022 - 11:27 #5
jeg pausede opdateringen hos mig til du meldte om årsagen, selvom jeg har image.
Avatar billede DanishBear Seniormester
22. februar 2022 - 11:49 #6
#5 Claes
Hvis du ikke har rodet så meget med at slå div. ting fra også gennem regedit som jeg gør, tror jeg ikke du skal være bange.

Jeg ved nu det er noget jeg har slået fra (eller til) der har gjort det :-( så nu er jeg meget mere påpasselig med hvad jeg slå fra/til og lærte også af dette at lave backup hvergang jeg vil lave lidt om eller når der kommer en evt. update, gør  nu det at lave en imagfile før og efter rettelser..