Avatar billede peder2211 Novice
16. februar 2022 - 13:37 Der er 6 kommentarer

Adobe Acrobat: udvidelse blokerer Nemid login

Det har irriteret mig længe, men endelig fandt jeg svaret:

"Adobe Acrobat: værktøjer til at redigere, konvertere og underskrive PDF"
blokerer dit Nemid Login, og du skal trykke "OK" for at komme videre.
Bloker denne udvidelse og problemet er løst.

Peder2211
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. februar 2022 - 16:31 #1
Ikke forstået... Skal man undgå seneste opdateringe af Adobe Acrobat pga denne "fejl"? Og hvis man har installeret den? Og man opdager det først, når man skal bruge sin Nemid Login?
Avatar billede peder2211 Novice
16. februar 2022 - 17:24 #2
Jeg har længe været irriteret over at jeg skulle fjerne en forhindring for at bruge mit nem id login. Hver gang jeg  skulle  bruge nem id login kom der en popup med en forhindring som jeg skulle svare ja til for at komme videre.
Jeg har søgt og læst i andre grupper, flere kendte problemet, men ikke årsag og løsning.
Årsagen var at jeg engang for længe siden havde installeret en udvidelse til Adobe som hedder,
"konvertere og underskrive PDF 15.1.3.7"
Det har åbenbart blokeret for mit nemid således at jeg skulle svare i et "popup" vindue om jeg vil gå videre.
Mvh Peder
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. februar 2022 - 17:34 #3
Arh! Og hvis man allerede har installere udvidelsen, skal den afinstalleres?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. februar 2022 - 17:34 #4
*Arh! Og hvis man allerede har installeret udvidelsen, skal den afinstalleres?
Avatar billede peder2211 Novice
16. februar 2022 - 17:45 #5
Hvis du ikke har problemet er det jo godt....
Hvis du får det... ved du jo nu hvad du skal gøre 😊
Avatar billede falster Ekspert
16. februar 2022 - 19:45 #6
Tak for info.

Et yderligere spm., især foranlediget af #1:

Drejer det sig om "Adobe Acrobat CRX 15.1.3.7 for Chrome" er det vel en udvidelse til Chrome (hentes som en crx-fil) - og angår ikke opdatering af Adobe Acrobat? (Selvom den kun virker på Windows pc'er med Acrobat installeret.)