Avatar billede lurup Ekspert
16. februar 2022 - 14:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Strøm til en SATA hd

Hvad er den nemmest og billist måde at få strøm til en eksters SATA HD ?

Skal kun bruge strøm som skal sidde i den ene stik .
Den anden er forbundet med SATA til eSATA til en NAS
Avatar billede hjolsen Ekspert
16. februar 2022 - 15:01 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
16. februar 2022 - 16:38 #2
min er desværre udgået - https://www.proshop.dk/NAS-Server/Akasa-DuoDock-X-WiFi-AK-DK03W3/2483665 men ret genial, da 2½ og 3½ diske bare droppes i og derefter tændes strøm, og disken er på...
Den kan muligvis fås hos https://www.dustin.dk (149kr) - men deres startvalg på siden er blokeret af mit setup, så jeg kan ikke tjekke (eller handle) der.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. februar 2022 - 16:51 #3
man skal ikke give op - adguard lukket ned, og jeg kunne svare på, at jeg ikke ville have cookies fra dustin, og derefter komme videre. de 149kr var fra google, og udgået - men til 330 kr har de denne løsning https://www.dustinhome.dk/product/5010625021/usb-30-hard-disk-cloner
man behøver ikke at klone, men kan have op til 2 diske på samtidigt - igen 2½ og 3½ diske efter behov.
Avatar billede lurup Ekspert
16. februar 2022 - 18:44 #4
Jaaaaa....kan se de alle er USB. Kører det ikke mere direkte og hurtigere med Esata stik så det ikke skal laves om til USB kabel
Avatar billede hjolsen Ekspert
16. februar 2022 - 19:27 #5
#4 Kommer no mere and på din NAS ... du kan se lidt om de forskellige hastigheder her : https://da.phhsnews.com/usb-2-0-vs-usb-3-0-vs
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. februar 2022 - 20:16 #6
Hvad enten du kører Thunderbolt - USB3 - Firewire eller eSata - når du ikke disse max hastigheder hvis det er tale om en normal mekanisk satadisk, SATA disken bliver din flaskehals.
Avatar billede lurup Ekspert
16. februar 2022 - 23:53 #7
Kan næsten fornemme det er SSD hd jeg skal bruge hvis det skal være hurtigere
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. februar 2022 - 00:26 #8
Nu afhænger det også lidt af hvilken NAS du har - den kan også være flaskehals - der er solgt temmelig mange svage NAS - har selv en med GIGA netværk og alligevel sker det når en stor fil skal over på den - at jeg kopierer den på en USB-stik - som jeg sætter i USB2 port på NAS og trykker på knappen -kopier USB to NAS,

Dårligt køb ? nok ikke - en harddisk på den størrelse i NAS kostede det samme eller mere. Tilgændelighed er dens styrke ikke hastighed.
Avatar billede lurup Ekspert
19. marts 2022 - 11:24 #9
Tak....har købt nu