Avatar billede Ingolf Juniormester
19. februar 2022 - 14:48 Der er 7 kommentarer

DMax og kontinuerligt Datofelt

Er det muligt i en tabel at lave et kontinuerligt datofelt med DMax, idet jeg ikke ønsker at indtaste en ny dato for hver ny oprettet post?
Avatar billede Gustav Ekspert
19. februar 2022 - 15:27 #1
Set feltets DefaultValue til:
=Date()
Avatar billede Ingolf Juniormester
19. februar 2022 - 16:01 #2
Gustav
Din løsning giver den samme dato, så længe du opretter nye poster samme dag.

Jeg har brug for næste dato (dato + 1) og ikke samme dato. Og kun dagen idag en gang.
Avatar billede Gustav Ekspert
19. februar 2022 - 16:28 #3
Det må så blive noget, du styrer i BeforeInsert-hændelsen i din formular:

Me!DatoFelt.Value = DateAdd("d", 1, DMax("[DatoFelt]", "[DinTabel]"))
Avatar billede Ingolf Juniormester
19. februar 2022 - 22:28 #4
Gustav
Har nu indsat din formel i BeforeInsert-hændelsen i min formular.
Desværre. Der sker ingenting.
Hvorfor kan man ikke alene bruge DMax i et datofelt? Den fungerer fint i nummerfelter.
Avatar billede Gustav Ekspert
19. februar 2022 - 22:48 #5
Det virker fint her og kan nærmest ikke fejle, så dobbeltcheck din kode.
Avatar billede Ingolf Juniormester
22. februar 2022 - 15:50 #6
Gustav

Nu har jeg afprøvet dit forslag, og dobbeltchecket dit forslag mange gange, men jeg kan stadigvæk ikke få det til at virke.

Jeg har lavet en tabel jeg kalder DinTabel med feltnavnet DatoFelt og en formular med feltnavnet DatoFlet fra tabellen.

Koden indsættes i Hændelsen BeforeInsert i formularen.

Jeg fatter ikke, hvad jeg eventuelt skulle gøre fejl?
Avatar billede Gustav Ekspert
22. februar 2022 - 16:05 #7
[]iDinTabel[/i] og DatoFelt er blot pladsholdere. Brug dine egne feltnavne.

Men der skal være mindst én post i tabellen, ellers returnerer DMax Null, og det kan DateAdd ikke lide.