Avatar billede 450025 Ekspert
20. februar 2022 - 10:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny Hardisk Home and Pro

Spørsmålet gjelder en ny Hardisk Win 10 Home eller Winn 10 Pro –  Er det samme med  Win 11  -  må den kjøpes i det landet du befinner deg i –
Eks Norge  –  Danmark .-  England eller Thailand –  kan du kjøpe den hvor som helst.  og vil  den  Fungere.    Hvis nolen vet så Takker jeg for dette svaret..
Er klar over skal du byte og vil ha en helt ny må du kjøpe samme som sitter der fra før.    God Helg.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2022 - 10:32 #1
Hej
Mig bekendt kan man ikke købe en harddisk hvor styresystemet er inkluderet, så jeg tænker du her mener installations medie?
Avatar billede 450025 Ekspert
20. februar 2022 - 11:16 #2
Da skriver jeg feil i min forklaring beklager det -- Jeg kjæpte en ny Computer her i Thailand -  jeg ville sette inn Norsk versjon av Word 2021 - det fungerte ikke i hele tatt-
Så har jeg en gammal Computer - den er nå 9 år oppgraderte den og i dag er den som ny og vare fint til Win 10 går ut på dato om knapt 4 år med Norsk Word og alt fungere helt Topp.
Jeg ga den nye computeren til en ung jente som var fattig og hun ble kjempe glad. Målet var spill men nå kommer hun på Tanken og sette inn et Opperativ system antakelig Win 10 vil passe -  Ok sa jeg jeg har liggende et helt nytt Win 10 H0me og et (Pro versjon også    (hvem vil du hja()

Men hun hadde vert i en Data utikk - og dem svarte  -  Hun er Thai du må ikke finne på og sette inn noen Norsk versjon den må en Thai oppsett.

Jeg kunne ikke svare fordi jeg har aldri hatt behov for dette selv jeg brukte oppsettet til det 220661 har gitt meg en gang men det husker vel ikke du?

Hyggelig at du svarte grunnen til dette er vel at du er Bornholmer - fra der har jeg selv gode minner som Ungdom. God helg til deg da hilsen Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2022 - 11:52 #3
Jo kan huske jeg gav dig nogle vejledninger engang. Det har måske været på intern besked.

Med hensyn til installation medier så bør man som det første kunne vælge det sprog som installation skal køres i samt det tastatur sprog der er tilknyttet. Jeg har dog ikke selv testet det. Men jeg mener nu også at hvis man skal hente en Windows 11 for eksempel fra Microsofts egen side at der kan man vælge det foretrukne sprog til .ISO filen.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. februar 2022 - 14:45 #4
Ok du husker godt i tid tilbke nå gjelder dette ikke meg men det er den jenta dette gjellder  - gåær rett i en Thaibutikk og kjøper sitt program hva hun velger er opp til hinde selv enten Win10 eller Win 11. Her snakker vi om en ren Thaibutikk og det dem har på hyllerne.
Nå snur vi lidt på flisa jeg vil tro at MIkrosoft ikke lager en Windiws bare foe et land vil vel tro der er fler språk også.  Dansk  Nolrsk  Thai Etc nok gjetning fra min side da jeg ikke har gjort dette før som jeg skrev til deg-
Hun har ikke så mange penga stakka  - mener du jeg skal være forsøks Kanin for hu i dette tilfelle så ok det--Men vet du om det vil gå ann så klart jeg gjør dette.

Men Butikken vet ikke og jeg har ikke prlvd det  og er kanskj usikker også da er der bare Kaniner igjen som vet svaret da.
Avatar billede 450025 Ekspert
21. februar 2022 - 07:34 #5
Beklager jeg ordla meg feil - Tråden lukkes nå  - den kjøre fint med Win 10 Nå.på rett språk også. Men Takk for hjelp.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2022 - 08:33 #6
Det er i orden Arne😊