Avatar billede Btimmer Seniormester
21. februar 2022 - 13:25 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Google søgning

Har Samsung Galaxy Smartphone
1/:
Når jeg søger på google bjælken og f.eks. skriver: Sundhed.dk kommer intet frem. Hvis jeg i stedet kun skriver Sundhed kommer flere valgmuligheder frem og her kan jeg så trykke på Sundhed.dk - hvorefter hjemmesiden kommer frem.
Kan dette ændres og hvordan?
2/:
Hvordan gemmer jeg en valgt hjemmeside uden at lukke og starte forfra.
F.eks. har jeg problem med mitID. Her kan jeg ikke få det til at fungere. Jeg får når frem til at godkende f. Sundhed.dk. Herefter skal jeg afslutte og forsætte til Sundhed.dk - men det fungere ikke da jeg skal starte op på ny.
Hvordan "gemmer jeg" Sundhed.dk?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2022 - 14:26 #1
hvis du har mitid som app, så kommer der en besked (besked skal være tilladt i indstillinger), og den klikker du på og accepterer, herefter lukker du mitid og er tilbage på der, hvor du kom til i sundhed.dk

hvis der er en række sites, som du ofte bruger, så gem dem i en mappe i browseren - så kan du gå ind den vej uden at blande google-søgning ind.
Avatar billede Btimmer Seniormester
21. februar 2022 - 14:43 #2
#1
Jeg har MitID appen, men jeg finder ingen steder noget om beskeder i indstillinger som du skriver.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2022 - 16:24 #3
det er indstillinger i android selv - ikke i appen.
jeg er på ios, og der har man mulighed for at slå beskeder til/fra på de enkelte apps - og for mitid skal den være til, da du vil svare på den når den kaldes.
Avatar billede Btimmer Seniormester
21. februar 2022 - 16:47 #4
OK, den forstod jeg bare ikke ud fra hvad du skrev
Avatar billede Erik K Ekspert
21. februar 2022 - 17:24 #5
#1 claes57
Den beskrivelse gælder for NemID, hvor man kan få en notifikation og så åbne godkendelse via denne notifikation.
Med MitID får man ingen notifikation (det kan ikke lade sig gøre), men skal selv åbne MitID-appen og godkende.

Btimmer.
Jeg ved ikke, hvorledes det virker med ældre androidversioner, men jeg har testet det med en gammel telefon med Android 10 og med en nyere med Android 12 og der kan man gøre følgende.
Man åbner Sundhed.dk og trykker på Log på - så åbnes MitID, hvor man indtaster bruger-id og trykker på Fortsæt - det næste billede henviser til, at man skal åbne MitID app.
For at gøre det, uden at lukke siden, skubber man fra bunden af telefonen, så siden vises i mindre format. Herefter åbner man alle apps (hvis ikke MitID appen ses i bunden af telefonen) og åbner MitID-appen og godkender - tryk på Afslut og skub herefter fra bunden et stykke opad. Her vil man så se den tidligere forladte side til venstre - den trykker man på og siden Sundhed.DK åbner og man er logget på.
For at logge af trykker man på hængeløsen øverst til venstre og derefter på Log af.
Avatar billede Btimmer Seniormester
21. februar 2022 - 17:34 #6
#5
Tak Erik K
Perfekt
Avatar billede Erik K Ekspert
21. februar 2022 - 17:49 #7
Velbekomme! Lige netop dette var nemmere med NemID, men man vænner sig til det.

Med hensyn til dit spørgsmål med Google søgning.
Når du åbner søgningen, bør du til højre for søgefeltet have en lup og den skal du anvende.
Hvis du i søgefeltet skriver sundhed.dk og trykker på lupen, uden at vælge noget fra listen, så åbnes hjemmesiden straks.