Avatar billede bbkdk Seniormester
04. marts 2022 - 08:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke skifte baggrundsfarve i et kontrolelement

Jeg har en database, hvori der er en underformular med et afkrydsningsfelt.

Nu har afkrydningsfeltet skiftet baggrundsfarve således, at farven er hvid, når feltet ikke er afkrydset, men farven bliver blå, når jeg sættet et flueben i feltet.

Men der er ikke mulighed for at skifte baggrundsfarve i kontrolelementet.

Hvad er der lige sket?

I lidt samme boldgade lavede jeg for mange år siden en database, hvor jeg valgte et design, der mildest talt ikke er heldigt.

Men heller ikke har kan jeg vælge en anden design, eller helst bare en anden farve, f.eks grå.
Avatar billede Gustav Ekspert
04. marts 2022 - 09:36 #1
Det er vist kommet med en opdatering.
Det eneste, jeg har fundet, der kan ændre en checkboks' udseende, er at ændre egenskaben Reliefeffekt.
Avatar billede bbkdk Seniormester
07. marts 2022 - 07:03 #2
Det virkede - ved at ændre reliefeffekten fra "Flad" til "Hævet", forsvandt den blå baggrundsfarve.

Udseendet af boksen ændrede sig lidt, men det er trods alt bedre end den blå farve, der totalt kunne dominere det visuelle indtryk af en formular.

Mange tak for hjælpen.