Avatar billede FinnLauridsen Forsker
07. marts 2022 - 13:35 Der er 3 kommentarer

ETRS89 til DKTM

Hej
Er der nogen der har set et program til at Konveterer  koordinaterne
UTM-ETRS89 til DKTM1
Avatar billede ebea Ekspert
07. marts 2022 - 14:03 #1
Det er jo koordinat systemer, som kun dækker Danmark. Så udvalget af konvertere, er begrænset.
Jeg har selv en Excel fil, som konverterer fra UTM 32, og til længde/Breddegrad, men derfra, er der jo et stykke endnu.

Men der er et Link her, til en Online konverter.
http://valdemar.kms.dk/trf/
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
07. marts 2022 - 14:51 #2
Hej ebea
Det er det link som jeg bruger nu
Men når jeg har 75 punkter der skal omregnes, mangler jeg ligesom noget automatik
Avatar billede ebea Ekspert
07. marts 2022 - 15:19 #3
#2 - ja, jeg kan godt se problematikken ;-)  Selv om jeg har rodet en del med koordinat system konvertere, er jeg ikke stødt på nogen, "rene danske", andet end dem du bruger fra linket.
Som skrevet, har jeg fra UTM i Excel (hvor du selv kan vælge område (32) ), men så skal du selv lave en konvertering derfra til DKTM1.