Avatar billede chr Praktikant
07. marts 2022 - 23:11 Der er 10 kommentarer

panasonic tv går ud

jeg har et 4 år gammel panasonic tv som pludselig går ud, det kan ikke startes på fjernbetjening eller knapper på tv men kun startes ved at tage strømstik ud og i igen, så kører det ca 10 min. og går ud igen
nogen der har oplevet dette og evt en løsning
takker
chr.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2022 - 23:15 #1
Jeg tænker fejl i strømforsyningen på tv.
Forsvinder led pære til standby også med at lyse når det går ud?
Avatar billede chr Praktikant
07. marts 2022 - 23:40 #2
nej den blinker stadig rødt, så der burde være strøm
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2022 - 23:55 #3
Kan det tænkes den forsøger at hente firmwareopdatering?
Eller måske tjekker op på kanaler?
Har du overvejet at nulstille det til fabriksindstillinger og starte forfra?
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. marts 2022 - 23:57 #4
Jeg tænker også på om det er strømforsyningen der fejler.
Jeg havde engang et Philips tv der imens man kikkede på det, lige pludselig slukkede det, men pæren til standby lyste. Dette skete reriodisk. En dag da jeg så på det, klappede billedet sammen og der kom nogle mærkelig knitrende lyde - der var tale om højspændingsdelen, og der kom en masse krafteige blå gnister. Jeg behøver vel ikke at nævne at det blev doneret til genbrugspladsen. Det var i år 2000, og der var tale om et almindeligt billederørs tv. Fladsskærms tv er opbygget på en anden måde, men kan også gå i stykker.
Avatar billede eurositi Ekspert
08. marts 2022 - 00:14 #5
Jeg havde et Philips 47" TV, som pludselig begyndte at genstarte non-stop i starten af 2021 efter præcis fire års brug. Der var ingen brugbar hjælp at hente hos deres produktsupport. Jeg spildte blot et par eftermiddage på at følge deres vejledninger uden at få nogen form for hardcore-hjælp.

Sandsynligvis var det en diode til et par kroner inde i kabinettet, som blot skulle udskiftes, men smart-TV'er er i dén grad designet til ikke at skulle repareres. Det burde være ulovligt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. marts 2022 - 10:47 #6
#5 Du ved godt at pengegriskhed og råddenskab hænger sammen.☹ Det gælder desværre også på dette punkt. :(
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2022 - 12:33 #7
Nu er det ikke altid det hænger sådan sammen.  Købte et Luxor 40" tv for snart 9 år siden. Og det har kørt rigtig mange timer. Nogle gange er man blot mere uheldig.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. marts 2022 - 13:33 #8
Så har jeg været uheldig, da jeg har haft to Philips TV der blev hhv. 7 og 9 år.
Men på den anden side, så holder det genbrugspladserne i gang😏
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2022 - 16:32 #9
#8 Jeg har et 42" Panasonic Viera fra 2007 med plasmaskærm der stadig virker. Det er lavet dengang man brugte gode komponenter 😎
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. marts 2022 - 17:01 #10
9# De to Philips TV, var begge gammeldags billedrørs tv´er. Det første var fra 1993 og dette gik som beskrevet i #4 i stykker. Det var i november 2000. Derefter købte jeg et nyt der fik en levetid på knapt 9 år.
Siden købte jeg et brugt Philips billededrørs tv, men i foråret 2013 efter at farverne på skærmen ændrede sig markant, efter 15-20 minutters brug, købte jeg et nyt Sony fladsskærms tv, og dette har jeg haft siden...