Avatar billede 450025 Ekspert
15. marts 2022 - 15:32 Der er 33 kommentarer og
5 løsninger

computeren sover - husker ikke - hva den driver med.

Jeg har et spørsmål til en her på dette Forum som kan hjelpe meg – Jeg har et Spørsmå jeg ikke klare og løse jeg prøver og skrive nen bare det er en kamp. Om jeg klsre det nå.
Min comruter sliter jeg medog få den til og huske den jeg får nesten den til og skrive mer hverken i Email eller i Word. Kan noen hjelpe meg med dette. I denne sitter der en helt nyNorsk Word som også er Norsk – Data og Tastaturet er Norsk  begge er helt greie.  ungere helt fint. Computeren er Rask Tastaturet er nytt også Battri med. Språk er Norsk – programvare er -  Avira fri – Malware fri - C C Betalt .
Alle oppdatringer er gjort – Nettleser Google Chrome er ppdatert alt er gjort som kan gjøre er nøye med dette  alt viser bare 0 problemer. Hva kan feilen være – når jeg skriver kan de stoppe helt – løsning da er 2 valg – Restart computeren eller Bruke INSERT for og komme i gang etter 4 min er det samme Problem igjen?
Jeg gjetter kan det være gamle deler et sted der skal byttes ut – forlaring er detikke der er plass nok. Må jeg kjøpe ny computer på Thai det har jeg ikke lysttilnå. Er der noen somkan stille opp for meg bare for og skrive dette har det vert en kamp. Takk for hjelp om den finnes.

Er der skrive feil så beklager jeg dette.Takk om noen kan hjelpe meg. Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2022 - 17:42 #1
Har du forsøgt at åbne joblisten når den "hænger" for at se hvilken proces der bremser arbejdsprocessen?
Hvor meget hukommelse (ram) har din pc?
Har du godt med plads på dit systemdrev C?
Avatar billede 450025 Ekspert
16. marts 2022 - 02:28 #2
Aller  førstt vil jeg si jeg kjempet veldig i går da jeg skrev dette innleget  her - men ble veldig  glglad for at derkom et svar til meg Takk for dette.  ORDETjobbelisten er jeg lidt usikker på hva du mener her.  (kan du fortelle meg lidt om dette så jeg svarer koregt på dette.
Når jeg startetopp her nå så gikkdet relativtheltnormalt for seg.  Eneste jeg vet når

det stopper opp Markøren vises ikke ingen ting skjer.
1. Jeg starter om og alt fungere som det skal. (skriver en linje eller 2 da stopper det
    gjen)Så blir jeg tret av dette trykker på INSERT    (og da er jeg i gang igjen)
2. Jeg har også prøvd og starte om i gjen  (og da får jeg samme svar)  da er det
    forskjellig hvor musen stopper gjerne midt i  et ord  jeg skriver.  Og tilnå har
    deni  ikke stoppet  -- kan det ha noe med at dette skjernår computerenhar gått en
    stund????
Du spør om hvor meget Ram denne maskinhar ja detvet jegikke (hvordan finner jeg ut av dette)  jeg er veldig trett å klare knaptog tenke nå Sorry - der har vertfor meget for meg som Person.
Du spør om jeg har godt omplass:  Lokal Disk  C 50.9 GB Ledig av  118.GB. Nå stoppet den flytter eg ikke Marklren. INSERT og da kjørejeg videre.

USB Stasjon (F) 14.5 GB av 14.5 er ikke det noe man kalder D det stårikke.
Så har jeg DVDRW Stasjon (F) o .
Antivirus Avira Fri - Makwarebyttes Fri - C C Betalt alle oppdateringer er oppdatert det passerjeg hver dag. Avira er rn . Malwarebyttes viser o - C C gjør det samme  svaret du er beskyttet.
Hvordanklare jeg meg så lite  GB som 120 - jo jeg føler ikke jeg trenger mere - hvorfor?jeg Bruker Skyen - Så også One Drev +  at jeg har alt privat på Ekstern Hardisk der er alle Foto - Oppbakk 1 gang i uka og det går fint.
Der nevnes Ram her her ( kan jeg sette på mer Ram vil det hjelpe?)

Sorry jeg får ikke gitt dette svaret - (å nå stoppet detigjen her jeg kan ikke ha det sådan. Men jeg vet ikke svaret????

Jeg kunne kjøpe meg ny Maskin da får jeg en Thai retert maskin der ikke klarer en Nord Word 2021 som jeg trenger det har jeg Prøvd - Min Datter bor i England . hun klager også for hun får heller ikke brukt Norsk Word. Da hun bor derborte.????

Jeghar brukt lang tid for og skrive dette og computeren har bare stoppet 3 gange nå. men det blir nok verre i dag for i dag trnger jeg den.
Er der noen der har et Tips til meg i dag Takk. Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
16. marts 2022 - 04:36 #3
TrykkerProssor den har slukket ca 3 gange for meg - den svinger fra 42 til 48%
Minne ligger på ca 48% Disk -Nettverk  -Cpu liggerpå =stabilt-

Jeg forstår er der for lite Ramså er vi ved problemet - Ytelse ga megikke noe utslag
Oppstart AVG har ikke jeg bestilt men kan ikkefjerne dette?
Mer har jeg ikke setpå? Det jegleter etter nå er 1 Ran brikke og størrelse den finner jeg ikke fordi der er så masse og se på - og jeg sliter medog se  hvor den er.

Frykter det erder skoen trykker  . for der erjo flere merker og størrelser 4  8  16 GB  pris aner jeg intet noeom - og da spørjeg er jeg på rett sted nå??? Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2022 - 06:47 #4
Jeg har skimmet din tekst igennem. Jeg tror ud fra der jeg ser ikke ram og diskplads er et problem.  Du har et program  eller en proces i baggrunden der laver balladen. Om det er Word eller noget andet kan være svært at vide. Kan du skrive i notepad eller Wordpad uden det hakker.
Du skriver Avg som jo er et antivirusprogram.  Du har ikke sat det til at køre og kan ikke fjerne det siger du?? Har du det kørende i en vis grad kan 2 antivirus programmer slås om at tjekke din pc. Du skal tjekke i joblisten under start fanen om Avg er her.  Men også et andet sted. Gå i søg og skriv msconfig.  Gå i system konfiguration og ind under tjenester.  Sæt tjek tegn ved at Microsoft tjenester skal skjules. Har du så nu Avg tjekket af tilbage herinde skal tjek tegn fjernes.  Genstart pc og se om det hjælper.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2022 - 08:41 #5
Fjern AVG med deres removal tool.
https://www.avg.com/en-ww/avg-remover
Avatar billede 450025 Ekspert
16. marts 2022 - 10:43 #6
Jeg tror at AVG er borte nå  1000 Takk for dette det blejeg gladfur Takk. Så fortsetter jeg med det andre her. #4.    Det tar  \dt tid    Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
16. marts 2022 - 22:51 #7
Ja nå har jeg jobbet en stund her med al skreve har tatt  vedlikehold og sett om AVG  dukkeropp men nei den er nok bortenå. Da fortsetter jeg derjeg var.

220661.    Jeg fikk posten din og ville svare deg  -  Dette er nå kopi og limt innjeg serjo otrent ikke nå.
Ja jeg a hente dette  her -  når du skal lese dette så vær oppmekrs  at  computeren ikke er ok -  jeg ser nesten ikke noe heller såfeil kanoppstå her Sorry.
2206601. J.  Bare denne bokstaven  .J.  Ja da ble Skjermen helt sort.  Og det hente hele 3 Gange etter hverandre da var jegikke bli ser i..

Så startet jeg Word var det bedre neida .  Jo skjermen ble sort her også 3 gange utrolig det er ikke normalt.
Da ble jeg oppgitt.  Så Prøver jeg neste program og det er  Google  E-mail hva der jo det gikk straks langt  bedre    her varder ingen sort skjerm.    Og her skriver jeg nå.    Hva forteller det meg  jo for du sier    Arne dette er ikke et Ram problem må xære en annen feil .
For nå har jeg shjekket Ram her og der står  8 GB  og dette bure gå  – men nei her snakker vi  om noe annet  tror jeg  det er nok et program der skaper problem  du er imme på dette  selv 220661  –  det der krangler her  men hvilket jeg mistanker (Word kanskje – men også noe der heter AVG)    den siste kom inn Bakveien  uten og spærre meg hvordan vet jeg ikke selv – fjerne den erumulig for meg –

men du  klarte dette fint Takk.
Så Gmail var ok da skriver jeg  rsten her og  sender dette på Forummet?.  Og håper ikke sort skjerm kommer tilbake.
Nå er det lidt bedre ingen stop.  Ikke si  dette for da ble det stopp  igjen  også i Google tenk det.  --------- men dette klarte jeg fint -  bare trykk  på    INSERT  da startet den  igjen i Google.

Nå kom der noen på døren her og jeg må fa en  pause.  Etter han er gått nå så fortsetter jeg.
Jeg forsøkte  og lese det du skrev men det var ikke lett for du skrevalti en lange setninger  men fikk da med det meste og du  har nk rett.  Feilen er et et program
Nå hente noe merkelig her - helt plusselig forsvant  alt  oven for bare noen få linjer stod igjen  hva skjer her nå?
Så kom detigjen noe  her  dette er helt håpsløst dette. se her????

  itror  jeg nå.  Dette her er en kladd og da gjør jeg følgende – Kopier alt  og  limer  det inn i computerword  Forummet  og håper det går fint  nå.

Her har jegikke kontroll på noen ting lengere deter umulig og skrive nå ser ut som det kommer og går denne hukommelsen her -hva gjør jeg ja jeg vet ikke svare
220661 kan maskinenha gått varm har jo holdt på en stund nå så jeg tror jeg stopper nå. beklager dette Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. marts 2022 - 13:53 #8
Je tar en liten tur tilbake håperjeg plager deg formyeda -  men AVG er Taus nå det var jkeg glad for.
Har bruktcomputeren en god del i dag nå skriver jeg direkte her .har brukt Wodd engod del også Googles Epost Gmail - det stopper nå også av og tl det er ikke slutthelt enda der Inserter i bruk av og til - men NUMLOKK EROGSÅ MASEDE HER SER DU DEN SLO SEGPÅ SELV UTEN VIDERE å da er det bare og fortsette trykk engang neste blir vel stopp og ingen ting flytter seg.
Nå vil jeg si hvorfor ikke tenk helt nytt jeg kan ikke reise hjem og kjøpe nå jeg må kjøpeher i en Butikk her- men jeg vil nok jobbe med en god del selv hvis ikke Butikkenkan oppfylle mine ønsker.
Stasjonær .ja - har helt ny tt program    -Win10 Home kjpti Norge  -  nytt Norsk Tastatur  - språk skal vøre Norsk  - harnytt Word liggende ikke brukt enda Norsk. resten fårbutikken levere nykasseogså og Usb porter ja resten.  jeg haren del kjøpte program  jeg vil flytteover - Avira satser jeg på- C lianer - vil jeg fortsatt  ha -  er der jeg tenker friske maskindeler er viktig.  Mer du kommer på jeg bør ha?

LAGRING BRUKER JEG sKUEN ja nå slo numlogg seg på selv men jeghaar ikkehatt stopp enda mens jeg har skrevet dette - da spør jeg er dette en god Tanke ellerjeg på Vilspor her har jeg et håp har ikkehelt lyst til og sette megi stolen for godt enda men føler jeg klare dette å kommer AVG har jeg Bæssa klar ser du.

SierTakk om du har et råd og gi og da vil jeglukke denne tråden  ha det gudt da Arne. fra Thailand.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2022 - 17:18 #9
Hej Arne.
Numlock er vel ikke det værste at computeren starter op med så tasterne på højre side virker fra srart af?
Det at AVG er væk kan godt have haft indflydelse på det når du skriver.
Hvis du har et installations medie til din office pakke kunne du jo forsøge at "reparere" din installation. Nu bruger du en nyere version end den jeg havde (2010).
I denne pakke kunne jeg både fra mediet, eller i tilføj fjern programmer i kontrollen panelet reparere Office.  Når man markerer Office i tilføj fjern program kom en reparation mulighed til syne.Så skulle man blot have mediet i. Jeg kender ikke proceduren på de nyere versioner. Er udelukkende gået over til Libre Office.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. marts 2022 - 04:30 #10
Numlock er vel ikke det verste er enig  -  nar deden slår seg på uten og spørre meg men det er en uskikk mener jeg.
Plusselig  stopper alt inted og virke er det normalt? Er det derfor man må ha og bruke INSERT Automatikkkanskje???

AVG - har jeg ikke hatt befatning med bare slått den av hver  gang den viser seg.  Har slettet alle stede  jegkan men hjalp ikke.
Men nå er det stille for denne og det kan jeg Takke deg

Word har jeg brukt så lenge jeg kan huske helt fra versjon 2007  tili  i  dag  Word 2021    Jeg liker denne  men der har vert forandringer.  Før kunne man av innstalere eller Reperere denne men det går ikke i dag nå er et kun avinnstaler og innstaler igjen.. Ingen  Represjon.

Libra office har jeg  ikke t Du bruker den vetjeg.enkt på et nytt system  men den  er omtrent helt Like vist  kanskje det er en Tanke?
Men ikke hvis den har samme uvane som MS Word - Bruker Aut Locc og stopper helt opp uten og spørre meg?    (det er det jeg hater og spør om)

Hvordan kan jegavvende computeren med dette eller må man bare leve med dette  Tenk omjeg kunne bestemme når det skal brukes???????
Jeg klarer ikke og forklare dette bedre nå  ----- jo slutt og bruke Data gjør som alle andre Gamlinger gå over til I pad og fasebook  Ha en fin dag. 220661.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2022 - 06:40 #11
Nej det er jo ikke "normalt" at du skal bruge insert funktion. Det er bare lidt svært for mig at råde dig til at gå det løst når jeg ikke ved hvad der er skyld i det. Har du tjekket om en reparation af office gør det bedre?
Fejl kan jo sikkert også bunde i Windows selv. Intet kan udelukkes.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. marts 2022 - 07:57 #12
Intet kan utelukkes der har du helt Rett.      Og der er jeg helt enig..

Men jeg plager deg og det l iker jeg ikke  -    håper du forstår meg ang dette.

Nå ble Teksten her batr Borte fog trykte  . J.

Nom Lokk er nødvendig .  Men den skal ikke jobbe når den selv vil . Jeg vil bestemme selv. Storeog små Bokstaver.

INSERT er jeg  usikke hva misjon  den  har egentlig?    Men uten den har jeg bare 2  valg.
1 Omstart eller INSERT for og kmme videre.

Word hadde REP før det er fjernet?    Nå har jeg avinnstalert og innstalert  igjen og vil se hvordan det går over tid.

Nå kan du smile lidt. Password :    Sier til Kjerringen  mi dette .
du får slutte  OG Bjeffe etter meg.      Noen steder står der    Vis Password:  Og da Da ser jeg dette

du får slutte  OG BJEFFEEETTERMEG      Der ser du at Num log slår seg på selv og jeg kommer  ikke inn der jeg vil . Feil Paswordforteller dem    - få nytt Passord.

Dette er en feil ------- men andre Gange ja da  kommerjeg  jeg inn helt Greit utenproblem.
Detteerren Bingo fra MS dette.Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2022 - 08:55 #13
Aha. Det er jo capslock du har problem med forstår jeg hvis det er store og små bogstaver. Du kan med en tilføjelse i registeret fjerne at bogstaver kan låses i STOR størrelse.
Kunne det være et tip du kunne bruge?
Så skal du blot holde på shift tasten når store bogstaver skal skrives. Jeg har selv denne funktion slået fra. Har haft det i snart 10 år.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2022 - 09:07 #14
Tippet gør at når du trykker på capslock så aktiveres det ikke. For bliver i små bogstaver. Jeg tænker måske også på grund af dit svagere syn at du ved fejl kan komme til at trykke på den. Jeg gjorde det selvom jeg kan se😉
Avatar billede 450025 Ekspert
18. marts 2022 - 11:07 #15
Så skal du blot holde på shift tasten når store bogstaver skal skrives. Jeg har selv denne funktion slået fra. Har haft det i snart 10 år.
Hallo her er du kanskje inne på noe – ja jeg sliter med bruken av Capp Logg.
Men også med INSERT og det forvirre meg  -

INSERT mis)jonen vet jeg  ikke helt hva målet er med denne .    (for når alt stopper så kommer jeg videre.)
Holde på  -  shift-    ja det gjør jeg også.
..
(du har denne fungsjonen slått fra sier du)

Kan jeg ved et uhel ha  ha slått den på uten og være klar over dette. kanskje?

Da er det nok der feilen ligger  kanskje.    Hvor får jeg rettet opp dette?.

Jeg har mistet programmet hvor du viser Bilde.  Kan du ta en Skjermdump av dette for meg. +  en  Skjermdump av regningen så jeg kan sende til en drink når du nyder denne Bornholmer silden med Persille smør.    Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. marts 2022 - 11:21 #16
#14 det var nok i et hyggeligt Silde Selskap Ha  Ha. Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2022 - 13:09 #17
Lidt forklaring på "insert" i Word og hvordan det kan bruges https://support.microsoft.com/da-dk/office/overskriv-tekst-i-word-til-windows-62c15c48-0936-4902-affe-4cadd71b7038
Har aldrig selv brugt insert på nogle måder
Capslock deaktivere og aktivere https://soundartifacts.com/da/how-to/63-how-to-disable-caps-lock-key-on-your-keyboard-on-windows-10.html
Vil anbefale du går til pkt2. og henter filen ned som beskrevet.
Du kan vælge at hente begge så du også kan aktivere den igen hvis dette skulle ønskes. God weekend.
Jeg skal hen og besøge en "cykel makker" Han er 87 år :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
18. marts 2022 - 13:57 #18
Takk for posten skal se i morgen  87 år  så fint ha en hyggelig Aften hos Han.
Jeg mangler Billed Programmet så skal se enflott Cykkel. I Retur. Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2022 - 14:07 #19
Billede værktøj bruger jeg 2 måder:
1 Klippeværktøj (Snippingtool) https://www.techsnail.com/wp-content/uploads/2018/01/Snipping-Tool.png

2 Prtscrn (printscreen) på tastatur, og sætte ind i MS.Paint med ctrl+v. I Paint kan du så tilføje beskeder og bokse som man ønsker og gemme.
Når alt er lavet kan du uploade billedet op her og henvise i din tråd. https://da.imgbb.com/
Avatar billede 450025 Ekspert
18. marts 2022 - 15:06 #20
https://ibb.co/F5JxrbN
Ja jeg trorikke dete virketmen det eren sykkel fra mangeåritid et lte Hjul Bak og et stort hjul foran
Men dele alt skal forandres i dag selv om det fungeret godt som det var
Sorry.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. marts 2022 - 05:01 #21
#17 Ja sålamngt kom jeg men da ble det stopp og får vel neppe løst moen ting av Cap Logg.

#1Ja ta et Bilde fra Disktopp var greit før – bare de det inn – last ned https://ibb.co/pKxfGBT
Ta en prøve for og se om det fungerte via Nettleseren Google – Det ga ingen resultatt der sat en med en fiske stang. Hva feil gjore jeg her da?

INSERT er påer på en knapp på Dataen den har jeg sjeldent brukt før – men etter jeg fikk syns problem og gjore mange feil på computeren ble den flittig brukt det ble en redning og jeg hadde bare 2 valg Omstart eller INSERT for og komme videre. Medet jeg trengte. Men nå ser jeg at dette er er en overskriver av Tekst?
Fint det men hvor ofte bruker man dette?      Mitt svar er meget sjellent.          Såer det neste stepp:      For dette har gått har gått fint.  Cap logg.

Hent og innstaler Programmet AutoHoKey. Trykk på Hent – og her kommer Nedlastingen bruk denne.
Last ned Gjeldende versjon – det må vøre 64 Bitt
7 så langt kom men da ble det stopp?
Føler jegmå giopp Sorry jeg er trett har hatt for mye motgang det sisteåret Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. marts 2022 - 05:56 #22
Vær så grei og halidt tålmodighetmed meg om jeg svare deg for jeg jobber med det er på tråden her og beretter sier det som jeg opplever det??? Jeg har vert på Programmet og forsøkt ja mange gange i det siste og jeg har ingen og spørre herjeg bor- få Hjelp i butikken dem vet knapt  hva jeg spør om???
Ene øyeblikk girjeg oppmen neste så er ikke det godt nok formeg.
Jeg skal skrivei dag også vil se omjeg forstd siste posten Korrekt. Før eller siden blircomputeren normal tror jeg  så noter deg dette 220661 Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2022 - 06:43 #23
Som jeg skrev skulle du gå ned til punkt 2 der er den nemmeste måde at gøre det på. Du skulle ikke bruge Auto hotkey

Nu linker jeg til download af de 2 filer du skal hente og pakke ud da det er en zip filer:

Slå caps lock fra:
https://www.dropbox.com/s/rroyydk1q87np8k/Enable%20Caps%20Lock.zip?dl=1

højreklik på det og vælg "Flet". Klik på knappen "Ja" i efterfølgende Windows.

Slå capslock til:
https://www.dropbox.com/s/rroyydk1q87np8k/Enable%20Caps%20Lock.zip?dl=1

højreklik på det og vælg "Flet". Klik på knappen "Ja" i efterfølgende Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2022 - 06:47 #24
Som jeg forstår det er insert en funktion til at indsætte tekst i stedet for at starte forfra. Den metode har jeg dog aldrig brugt. Har der manglet tekst har jeg blot flyttet cursor hen hvor der skulle skrives mere og så flyttet tilbage. Måske funktionen er smart nok. Jeg har blot aldrig sat mig ind i det. Og skulle jeg flytte tekst som jeg gør tit bruger jeg blot kopier og sæt ind.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. marts 2022 - 07:17 #25
Det er gjort nå så får jeg hva der skjer. Takk.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2022 - 07:19 #26
Genstart pc før det virker :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2022 - 07:21 #27
Husk kun at køre slå capslock fra hvis dette ønskes. Kører du begge er du tilbage hvor capslock stadig er aktiv. Viste den kun hvis du ville gå tilbage.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. marts 2022 - 08:54 #28
Ok jeg har nå gjenstarte maskinen etter jeg fulgte ditt først oppsett og forklaring angående Cap Logg jeg gikk ned til 2 og gjore som du bad meg om slå det av.
Etter dette har jeg skrevet 3 Mailer uten noen problemer med det jeg sliter med Cap logg og Ynsert.
Den har jeg nesten ikke hat bruk for før nå i det siste.  Det er jo enover skriver og det vet jeg.
Jeg fulgte dine råd så godt jeg kynne og tror faktisk at jeg forstod dette. Fordi  jeg har skrevet 3 Eposter i dag uten Problemer. Med Nom Logg og INSERThar jeg jeg ikke hatt bruk for enda.
Nå kom du med 2 nye lenker dem har jeg ikke brukt enda.  Men det er fint at dem kom nå så har jeg dem omnødvendig  Jeg mener det er greit som det var før???

Du ser alt fungere nå og det er nok rett at jeg har ved et uhel gjort denne Brøler da.

Men så skulle du til sykke mann i går i Selskap og håper du hadde en fin aften der og med god mat til + drinker.
Er tråden ferdig ja kanskje håper dette.
Men Arne er noe for seg selv det eralder og ser omtrent ikke. Jeg trengte et program  for og sette inn et Bilde det har jeg brukt mange gange når jeg treng hjelp  - jeg ville vise en sykkel når du skulle til han - den er Artig - men nei ikke denne gang det virket ikke hvorfor jo dem har gjort dette vanskeligere - pleier og ta en kontroll og har Nettleser Google Chrome men nei virker ikke ikke heller ikke etter omstart virket det?
Her gjore jeg feil som vanlig dette spørsmål skulle settes i en ny tråd Sorry.
Skal vi lukke denne tråden nå???? Jeg føler for dette Fordi det har fungert fint ihele dag. - er der feil nå så er det Stave feil og det har ikke noe med NOM LOGG og gjære så jeg sier bare fortsatt god helg til deg. Og Takk for din innsats og slitet med meg.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2022 - 09:02 #29
Godt det virker for dig nu Arne. Jeg tænkte nok det med capslock kunne være et problem for dig.

Manden på 87 år jeg besøgte i går er ikke syg.
Vi cykler sammen ind imellem.
Vi kører som minimum 17 km hver gang vi kører.
Jeg har dog kun tid om fredag eftermiddag, da jeg arbejder resten af ugen, men han cykler selv et par gange mere i ugen. i Tirsdags kørte han 30 km alene. Han har el-cykel.
God weekend.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2022 - 09:04 #30
Billedet med katten på (væltepeter) cyklen har jeg set 😄
Avatar billede 450025 Ekspert
19. marts 2022 - 11:07 #31
Omjeg må få lov og si det jeg ble så glad for denne meldin du skrev nå og deter der flere grunne til - for det første så hadde du sikkert en hyggelig kveld sammen med din Venn på 87 år - ordet sykkel ga meg et lite vink for du er velså dritt lei Arne og alle hans problemer at jeg tenke hvordan kan jeg klare og oppmundre deg lidt?

Jeg syntes den sykkel var artig det var lidt gamle dager dette - jeg sa til kona kan jeg kjøpe meg en sykkel - svar nei ikke i din alder Trafikk sa hun tenk om jeg kunne reise til noen men nei og uteblir jeg såkommer ingen hitt heller. Jeg går en del da men det er så varmt her nå 35 gr er ikke uvanlig.
Jeg er en del på Data mere før mennå klare jeg det ikke og du vet hvorfor legen sa om et år er du helt Blind sa hanvet du hva det betyder sa Han - Ja jeg gjør  men sett igang nå ok ingen Garanti - hobby mi er computer og jeg har plaget deg masse bør jeg gi oppnei det trist dette. jeg klare ikke hjelpe folk mere men trengerhjelp selv å det har du nok merket.Når Dataen stopper for meg har jeg lite igjen.
Nå harjeg skrevet i dag til Barna mine dem bor 8000 km  borte eneste forbindelse er påSkype og det gleder meg Epost får jeg omtrent ikke det er helt slutt - Telefon og Fasebook mestre jeg ikke mere. Men Takk for du svare meg enda og duhjalp meg med med Nom logg nå tror jeg for den ar ikke kranglet i dag. Ikke INSERT heller.
JEG HÅPER Det varer nå -  en ting jeg ikke fatter er det Billed programmet må være endret jeg tar ofte en kontroll via Goole Chrome men nei filen er ikke godkjent får jeg til svar men du fikk da sykkelen. - Hva er problemet jeg har - før har det gått veldig fint.
Nå får jeg stoppe her Takk for all hjelp fra deg.Og fortsett god helg til deg da Hilsen Arne fra Thailand..
Avatar billede 450025 Ekspert
19. marts 2022 - 21:58 #32
220661  Vil bare nevne at dette Skjermklippet virke nå    https://ibb.co/Yj056TT
Men ta en kontroll av det på Google om det virker detkunne jegfør men ikke nå.

Har tenkt og lukke denne tråden her nå fordi at Cap Logg ikke plager meg mere og  da har jeg jo ikke hatt bruk for INSERT Heller da.    Men her er noe annet i samme gate vet ikke? Merkelig.
Jeg bruker Word den har vert av innstaler og installert alså frisk. Rep fikk jeg ikke til.
Jeg skriverlidt og så lagre jeg som og legger denpå Disktopp greit det. skriver videre hverken Cap Logg eller INSERT plager megmere.      Og så blir skjermen sort fordi jeg hadde trykka på en Boksta Eks  (K) sort a  hva skjer? Jeg går Bakk til til Disktopp for har jeg jo lagre posten - Så er den borte der også (det er ikke normalt)
-------- Jeg går til Google Gmail det samme hender der  (D) sort skjerm.  Men her er jeg heldigere for den lå i Utboks og da var det bare hente den frem igjen og
fortsette.      Dette er ikke normalt er det i samme gate som Cap Logg eller er det en ny tråd for jeg er forvirret nå.
------ Altså alt mens jeg skriver her og ellers  skriver jeg helt normalt nåStore og små Bokstaver som før (den computer må vøre Gal den)  Har du en forklaring.

Jeg kan ikke se annet at den løsning du ga meg var korekt -  AVG er borte  - Nom logg krangler ikke den skulle være Deakvitert nå - INSERT sover tror jeg.
Ny Uke nye utfordringer hva gj Gjør jeg.  Jeg har hok lite lagring men har 51GB  (C)
Ha det godt Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2022 - 07:45 #33
Når du trykker på d og får sort skærm har du så en anden taste trykket ned samtidigt?
Hvad sker hvis du trykker en gang til? Tænder skærmen så ikke?
Har svært ved at lure det her??

Jeg har kun et tip du kan prøve:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende  5 kommandoer ind på en gang, og tryk enter.

DISM /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Højreklik i Powershell vinduet. Scanning med de nævnte kommandoer bør blive kørt efter hinanden. Når den når til sfc /scannow skal man lige trykke på enter.

4. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid :-)

Hvis det ikke løser det opret nyt spørgsmål så andre kan se dit problem.
PS Du behøver ikke fortælle om de andre problemer du har fået løst ;-)
Det forvirrer blot de andre når de læser. Beskriv problem så kort som muligt :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2022 - 07:46 #34
Og ja ellers er jeg enig i vi stopper tråden her 😊
Avatar billede 450025 Ekspert
20. marts 2022 - 08:37 #35
Ja jeg skal jobbe med ditt siste innleg det får briste eller bære hvem vet..
Jeg får sort skjerm i dag ogsåhele 4 gange -  men skriver helt normalt som i gamle dage Uten behov for  INSERT Cap Logg oppfære seg hel normalt som den skal gjøre .
Nå er det kun Sort skjerm - og det er så: D    eller J  et hvike som helst Bokstav ofte ved en ny setning.
Da er alt borte  - både der jeg skriver og det som er lagret på Disk topp (forsøk og lure det frem igjen nytter ikke sel med knep du referere til)  Sorry.

Jeg har vert Flau lenge over alle poster # 34 du har ikke ikke kritisert meg for dette og vert veldig Tålmodig ja 100% men er helt enig i svaret i post # 34.
Huskhva du kan av alt -  Jeg prøver bare og følge dine Råd.  Om jeg kommer i mål vet jeg ikke men er der andre har fulgt tråden sier jeg bare Kom igjen Takk
Nå altanativ opprette en ny Tråd SORT Skjerm.  Folrtsatt god helg. Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
23. marts 2022 - 12:16 #36
Nå¨lukker jeg denne tråden med denne overskriften.

computeren sover - husker ikke - hva den driver med.
Hele Hverdagen blir forandret når man mister noe av det viktigske man har Synetblir er svekket.
Hvorfor sover  den,  jo fordi Arne har gjort mange feil over tid.  Hele hverdagen blir forandret  og det  vet bare den der  blir ute for det.

Det merker jeg hver dag.    Og når computeren henger ja stopper er det og er ikke artig      Her er noe feil men Hva?

Kanskje Lagirng jeg har jo bare 118 GB  på C. Men følte jeg hadde nok ledig plass.

Jeg sendte den på Verksted og sa sett inn 250 GB for meg  -  men dem gjorde ikke dette dem hadde rota rundt så jeg kjente ikke computeren igjen hvorfor aner jeg ikke. Den var helt ubrukelig.    Og det ble til 37 Poster.

Jeg ante ikke dette har  jeg ikke vert ute for før men denne gang viste jeg ikke feilen – 220661 viste dette se Post  17 der står svaret både på Nom Logg og TNSERT og dette var løsningen..
Men en feil kommer ikke alene oftest den dra med seg mer – SORT Skjerm Se denne posten # 33 den var ny ble oppgitt  - men svar igjen fra 220661 følg denne kan hende det hjelper.

Men dette tar tid skrev han og det gjorde det. Men det var Løsningen.

Jeg dro på Verksted igjen sa som var det at hvorfor har i Aktiver Nom Logg    ikke noe svar på dette nå gjør i kun det jeg ber om og ikke mer jeg vil mer Lager plass sett inn 250 GB        ja ok kom i morgen så gjør vi dette. ha

Hentetet  den i dag reiste hjem og nå har jeg startet opp –  alt virka ok    men Så?

Kom problemet igjen ikke Svart Skljerm    den var jo fikset – men jeg var tilbake til problemet Nom logg    –      men nå hadde jeg oppskriften fra 220661 og fikset dette igjen    og nå er computeren som ny    altså alt er nå reparet og det blir    5 Stars. Takk for hjelpen  220661.
Hva er Nom logg til og hvorfor:    BBBB GGGG HHHH  56743  HHH ggggg ssss
Har jeg forstått det Rett).

Beklager mine skrive feil jeg ser omtrent iokke men ha det goddt alle derhar fulgt tråden Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2022 - 16:35 #37
Godt du har kommet i mål Arne.
Caps Lock (som du jo nok mener 😉) er kun hvis man vil skrive store bogstaver hele tiden. Det er de færreste der ønsker dette. Det virker på en måde som de "råber" deres budskab ud. Og det bryder jeg mig ikke om.
Fortsat god dag til dig Arne.
Afmelder overvågningen her så jeg svarer ikke mere i tråden her. 👍
Avatar billede 450025 Ekspert
24. marts 2022 - 00:47 #38
Takk for all hjelp 220661 og ha det godt hilsen Arne.