Avatar billede ZeBa Ekspert
15. marts 2022 - 20:58 Der er 6 kommentarer

Sigma Optimization Pro

Har købt sådan en tingest, men der er ingen manual til. Aner ikke, hvordan den skal bruges.
Hvor kan jeg lægge et PrtScr op?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2022 - 08:05 #1
læg billeder op på https://da.imgbb.com/
så er der et link til billedet kort efter, og det link kopierer du herind
men du har også SIGMA USB DOCK, og kamera har "SIGMA interchangeable lenses"
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. marts 2022 - 12:49 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2022 - 13:43 #3
Jeg ville teste med først at have linsen på kamera, så måle fx 1m fra kamera og placere fx en tommestok der. Uden at flytte på kamera så stiller du skarpt på tommestok, og ser på linsen hvilken afstand den skriver på kransen.
Derefter linse i dock og i programmet klikker du på dig frem til 1m mærke og finjusterer på skalaen over, så den forskel du havde målt fremgår.
Så skal du klikke på 'rewrite' og når den er ok med det, så test lige med linsen på kamera om den fysiske 1m nu passer med linsens skala.
Og det burde være det...
Avatar billede falster Ekspert
16. marts 2022 - 13:48 #4
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. marts 2022 - 18:29 #5
#3: Det forstår jeg ikke (er osse ved at være en gammel mand :) ) Men i morgen skal jeg flyve 11 timer til San Francisco og så har jeg tid til at kigge på det.
Men tak for det.
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. marts 2022 - 18:29 #6
#4: Det ser mere forståeligt ud - kigger osse på det :)