Avatar billede pvn Juniormester
20. marts 2022 - 21:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm efter opgradering af PC'er

Hej

Jeg har opgraderet min stationære PC med nedenstående komponenter. Efter hardware opgraderingen har jeg ligeledes opgraderet til Windows 11.

Desværre oplever jeg at min PC periodisk fejler med blå skærm og automatisk genstart. Jeg søger tip til at finde fejlen. Er der tjenester der kan køre en on-line test af de 4 komponenter(enkeltvis)? Er det muligt at logge aktiviteterne på PC'en og efterfølgende udskrive en log over hvad der sker lige inden PC'en fejler?

Komponenter:
ASUS PRIME H670-PLUS D4 Bundkort - Intel H670 – In
Intel Core i5-12600 Alder Lake CPU - 6 kerner 3.3
G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C16 DC - 16GB
Samsung 970 EVO Plus SSD M.2 2280 - 1TB
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. marts 2022 - 21:55 #1
Hvis der dannes en dumpfil (crashdump.dmp eller minidump) kan du muligvis finde ud af hvad fejlen skyldes ved at "debugge" filen.

Se eks. https://www.windowscentral.com/how-open-and-analyze-dump-error-files-windows-10
Avatar billede pvn Juniormester
21. marts 2022 - 20:41 #2
Tak for dit tip. Jeg har fundet filen, men indholdet er total uforståeligt for mig. Hvordan "debugger" jeg filen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. marts 2022 - 22:17 #3
Der står på linket jeg lagde, hvordan man henter Windbg og bruger det til at debugge filen med.

Men så langt er du måske? - og så kniber det bare med at forstå outputtet? (det kan jeg godt forstå :-) - så prøv at sætte resultatet ind her, så skal jeg gætte med.
Avatar billede pvn Juniormester
27. marts 2022 - 16:17 #4
Tak for tilbuddet - Ja det er en udfordring for os at forstå indholdet af loggen :-)
Vi har skiftet rammen og det har indtil videre løst problemet - Tak for hjælpen