Avatar billede Toppersurfer Mester
23. marts 2022 - 17:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

formel til at vise dato for ændringer i en fane

Hej.

Er der nogen, der kender en formel, man kan bruge, hvis man vil indsætte datoen for de seneste ændringer i en fane?

Så der står: Dato for seneste ændringer: [formel]

Den skal med andre ord indsætte datoen der blev ændret et eller andet i fanen, ligegyldigt hvilken celle det drejede sig om.
Avatar billede ebea Ekspert
23. marts 2022 - 17:31 #1
Du kan blot skrive:  =NU()
Avatar billede Toppersurfer Mester
24. marts 2022 - 15:09 #2
Hej Ebea.

Nej, det er ikke det, jeg er efter.

Jeg vil gerne have en formel, der viser den sidsate dato, for hvilken der blev foretaget ændringer i arket. Ikke bare dags dato.

Men tak for input :)
Avatar billede ebea Ekspert
24. marts 2022 - 15:32 #3
#2 - Så ved jeg ikke lige hvad du mener. Formlen gør det, at den sætter et "øjebliksbillede" af dato og tidspunkt. Og var det ikke hvad du efterspurgte, da du skrev  "...Så der står: Dato for seneste ændringer: [formel]"
Avatar billede bak Seniormester
27. marts 2022 - 21:14 #4
Der findes ingen formler der kan både skrive og fastholde en dato.
Her må du bruge lidt kode
Jeg antager at datoen skal skrives i A2

Højreklik på arkfanen og vælg Vis Kode
indsæt så denne kode

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Intersect(Target, Range("A2")) Is Nothing Then
        Range("A2") = Date
    End If
End Sub

Den skriver en dato i A2, ligegyldig hvilken celle der ændres

Husk at det regneark skal gemmes som *.xlsm fil med makroer
Avatar billede Toppersurfer Mester
28. marts 2022 - 14:52 #5
Super, mange tak Bak :-)