Avatar billede pwn Forsker
25. marts 2022 - 20:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af grafikkort

Forsøger at installere et grafikkort på PC til erstatning for det HD Graphics 4600, der sidder på bundkortet:
Hardwaren består af:

Lenovo Thinkcentre  small formfaktor
Intel Core i5 4460S
ASUS HD8570
Win10

Når jeg sætter PCI grafikkortet i kommer der intet signal til skærmen!?

Jeg kan jo ikke gå i BIOS og vælge, da jeg intet kan se.

Hvad gør jeg forkert? En anden måde?

mvh
Paul
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. marts 2022 - 22:36 #1
Virker det gamle HD Graphics 4600 ikke længere?
Hvis jo, så kan du sætte skærmen til det gamle grafikkort og gå ind i BIOS.
Her burde du kunne "slukke" for det gamle GFX og så burde det ny virke.
26. marts 2022 - 01:55 #2
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
27. marts 2022 - 00:13 #3
Kortet sidder måske ikke korrekt. Kører blæseren på kortet når PC'en er tændt?

Man trykker typisk for meget enten bagerst eller forrest, når man "presser" kortet ned i soklen. Umiddelbart tror man grafikkortet sidder korrekt, men ofte sidder kortet ikke ordentligt i soklen forrest.

Man skal have fornemmelsen af at det bliver korrekt sat i, når man glider det ned med et lille pres.
Avatar billede pwn Forsker
14. september 2022 - 13:44 #4
Tak for de gode tips og forslag. Jeg returnerede dog kortet og opgav at opgradere PC'en (til spil). Beklager det sene svar, har ikke fået en notifikation på mail.
mvh
Paul