Avatar billede Besil Seniormester
26. marts 2022 - 12:57 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

File history - kan jeg slette den?

Jeg har en ekstern harddisk, som ved en fejl har oprettet en mappe, den kalder File History.
Når jeg kigger deri, kan jeg se en kopi af blandt andet billeder, men hvor filnavnet er 'DSC08647 (2017_08_08 20_43_28 UTC)'.

Jeg overvejer om jeg skal slette hele mappen, da det aldrig har været min hensigt at bruge den til noget (jeg har selv taget backup af mine filer).

Men jeg er også nervøs for, om der ligger noget særligt derinde.
Så måske kan jeg lave den til zip, som backup, hvis jeg opdager at jeg mangler noget...

Hvad ville du gøre med sådan en mappe?
(Jeg har fået den til at stoppe med at tage backup)

Med venlig hilsen
Lise
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2022 - 19:56 #1
Dsc… lyder som kopi af billeder. Da du jo gemmer dine billeder sikkert, så bare tøm mappen.
Avatar billede kulawig Professor
28. marts 2022 - 14:23 #2
som mappen selv røber i navnet ... det er blot en fil historik, den fortæller hvornår du har tilgået /ændret/ flyttet på en fil

så hvis du har flyttet billederne fra disken .... så bare slet

hvis du i fil eksplorer fjerner flue benet for "vis skjulte filer og mapper" burde du ikke se den
Avatar billede kulawig Professor
28. marts 2022 - 14:25 #3
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. marts 2022 - 15:07 #4
Det er nu også en backup af filen før ændring - så DSC08647 (2017_08_08 20_43_28 UTC er billedet før du lavede en redigering -Beskære -justere lys eller kontrast eller satte en rød ring om noget interessant.
Avatar billede Besil Seniormester
19. april 2022 - 09:47 #5
Tak for svarene :-D