Avatar billede prisknuseren Seniormester
29. marts 2022 - 19:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

lyssignal - grøn eller rød

Når jeg har fx denne formel =HVIS(L6>J6;"MÅ IKKE KØRE";"MÅ KØRE") og i stedet for MÅ IKKE KØRE - MÅ KØRE hellere vil have et trafiksignal der viser rød eller grøn - hvordan gør man det?

Kan man bruge betinget formatering?
Avatar billede bak Seniormester
29. marts 2022 - 19:19 #1
Du kan sagtens bruge betinget formatering.
Det er lidt lettere hvis du ændrer formlen til at vise 0 og 1 istedet
=HVIS(L6>J6; 0; 1)
Gå derefter til betinget formatering, vælg ikon sæt og nogen ikoner
Avatar billede prisknuseren Seniormester
29. marts 2022 - 19:44 #2
Det kræver lidt mere hjælp, 0=rød;1=grøn

den bliver grøn og skriver 0 og 1 - tal må ikke være synlige
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2022 - 19:55 #3
der skal vel også være en gul for dem på 17, der har en del af kortet, og må køre med 'en ædru voksen med kørekort' ved deres side.
Avatar billede prisknuseren Seniormester
29. marts 2022 - 20:00 #4
nej, det har ikke noget med kørekort at gøre, kun grøn og rød
Avatar billede bak Seniormester
29. marts 2022 - 20:15 #5
Stil dig i cellen.
Gå i betinget formatering, vælg nederste punkt (Manage rules på engelsk)
Ændre din regel og sæt så flueben i 'vis kun ikoner'