Avatar billede crjensen Juniormester
01. april 2022 - 19:15 Der er 6 kommentarer

Geninstallere System User Manager?

Hej, User Manager skabte problemer på min bærbare (kører Windows 11). CPU'en røg konstant op på 100 procent, med mindre jeg i Jobliste slukkede for User Manager.
Og... ja... så slettede jeg User Manager helt, via regedit.
Det betyder, at når jeg tænder PC'en og kommer til der, hvor jeg burde se mit brugernavn og indtaste mit kode, er der nu blank skærm, kun med mulighed for at slukke PC'en.
Kan man på en eller anden måde geninstallere User Manager eller er min bærbare fortabt?
Avatar billede INK Ekspert
01. april 2022 - 19:35 #1
På en anden pc kunne du lave et usb bootstick med Windows11, og så foretage en ren installation. Alle data og programmer slettes dog.
Avatar billede falster Ekspert
01. april 2022 - 19:57 #2
Blot for nysgerrighedens skyld. Hvad er det, du har slettet - lidt mere præcist?

(Umiddelbart er "User Manager" ikke en Windows-komponent, men jeg misforstår måske noget.)
Avatar billede crjensen Juniormester
01. april 2022 - 20:10 #3
falster, det er her:
hkey_local_machine > system > CurrentControlSet > services > User Manager
Avatar billede falster Ekspert
01. april 2022 - 20:33 #4
Disse råd

http://dllsearch.net/dlls/u/usermgr-dll-file

kan du nok ikke bruge, da du ikke kan logge på.

Prøv en reparation a la ink's forslag e.l.
Avatar billede crjensen Juniormester
01. april 2022 - 23:58 #5
En lille opdatering, som nok ikke betyder alverden:
Jeg er ikke gået i gang med at reinstallere (endnu). Lige nu er det sådan, at når jeg tænder PC'en viser den nu mit brugerbillede og brugernavn, men stadig ingen password prompt. Der kan ikke indtastes password.
Avatar billede falster Ekspert
02. april 2022 - 00:20 #6
Kan du gå i "repair", er det måske en mulighed, selvom det er W10:

https://softwarekeep.com/help-center/how-to-fix-the-no-login-screen-error-on-windows-10

Guide to fixing the no login screen error
Method 1: Restart your computer.
Method 2: Try Ctrl + Alt + Delete keyboard shortcut.
Method 3: Boot in Safe Mode.
Method 4: Disable fast startup.
Method 5: Turn off “Users must enter a username and password to use this computer”
Method 6: Create a fresh user account.