Avatar billede 450025 Ekspert
04. april 2022 - 07:49 Der er 4 kommentarer

Hva er grun til at Pcen gjør som den selv vil.

Hvordan kan jeg få en Data til og gjøre det den skal?  Har de noe med alder og øre????
Win 10 Home  nytt -  Avira ok  -  Malwarebytes  sier bare 0  -  C clianer er betalt også-  alt betalt -  0  Problemer.
C har -    SSD 240  GB    -    D  222 Gb Ledig    -  16 GB Ram.    Rask oppstart    -    men  den har mange uvaner??
Jeg  bruker Norsk konsept over hele  computeren  fordi jeg er Norsk selv.

Språk på Data er Norsk  -  Kibord er nytt og  Norsk  -  Jeg bruker Nettler Google Chrome  -  Email  Gmail    -  er ikke på  Sosial  medie som Fasebook  etc    har Skype uten problem.    Er meget  bevist  på  va jeg bruker computeren på.

Word er Norsk  og brukes  masse  kjøpt av MS  - Det er umulig og skrive med i perioder  -  alt etter som den selv  vil  det viste seg  at  Cap  Logg  var sat på og det ble rettet av  220661  som også forklarte  hva  nsert var for  nå Bruker jeg okke denne noe  - det plager meg ikke mere.    Og Com logg be Deaktivert og det hjalp for skriving  -    men  Problemer fortsetter.

På Word skriv jeg i blant en feil l eller en lidt feil setning - jeg retter så dette .

- men hvor havner det jeg retter    ja det kan være hvor som helst på siden  men ikke der Filen er??? ikke der det skal rettes?

Den kan sette i  gang og skriv hvi s  jeg går Bakover 2    til 3 Bokstaver da vakner den igjen??      - Merkelig. Dette.

Email er verst krive til Mottakergår iikke nei.
a må jeg gå til  Emne  først) da vakner den.
Jeg kan skrive en linje da stopper det hlt opp.  jeg Kommer ikke videre.  Lukker ned posten    og henter den opp igjen da er  alt ok.

Glemte  og  skrive i Word  den har vert Deaktivert  og    ktiver igjen uten det hjalp    noe som  helst
Jeg tror ikke det er Problem med Com logg  jeg skriver jo Store og små Bokstaver som jeg altid har gjort. før.

Har vert på verksted dem sier dem det  er ikke noe som er feiler på denne computer  når jeg kommer hjem er det like  dan igjen.  Hva kan jeg gjøre med denne computer????
Den ho

På Gmail er det som en Kanin???er

Er der noen der kan hjelpe meg med dette. Vil jeg være Glad Takk i såfall.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2022 - 16:30 #1
"Hvordan kan jeg få en Data til og gjøre det den skal?  Har de noe med alder og øre????"

Nej det tænker jeg ikke. Den pc jeg skriver ved her er mere end 10 år gammel stationær.

" men hvor havner det jeg retter    ja det kan være hvor som helst på siden  men ikke der Filen er??? ikke der det skal rettes?"

Når du retter går du så ikke hen til der hvor det sidste er du skal rette, og så bruger backspace og sletter tilbage til hvor du igen skal begynde at skrive?

Med hensyn til mailen du skriver i, har du forsøgt at bruge Edge i stedet for Chrome for at se om du der har samme problem? Det er for at udelukke om Chrome er skyld  i det.

Ps. På grund af dit manglende syn kan det være lidt svært at vurdere om det er som du fejlbetjener computeren eller om programmet "hænger" i korte perioder.
Avatar billede 450025 Ekspert
05. april 2022 - 16:19 #2
220661. Jeg må s aeg fø srv en  klad i Word så kopier  jegden og setter den inn her

Jeg skal  prøve og svar deg du har en Data på 10 år -  og jeg har en på  9 år jeg tror ikke dem er gått  ut på Dato. Jeg har masse nye  ting på min computer  jeg føler meg  trykk  tror jeg.

Ny  Win 10  -  SSD 250 GB  og 8 GB  Ram det burte  være nok  -  Norsk over hele linjen  -  språk og alt er Norsk  det har vert mitt språk i over  50 år.

Tastaturet er Nytt og Norsk.  Mas.kinen den er rask i oppstart  også.  Menn hva som er Problem  vet jeg ikke. jeg ikke  Word er fra MS og vere et  fint Program. Det er Norsk og dette r jeg got.ker jeg godt.
Nettleser  er nok Google chrome  et program jeg trives med har bukt det i alle år etter Win10 kom.
Edge som  Nettleser er ikke noe for meg  –  jeg har brukt Google Chrome i alle år og mange bruker dette i dag også. Syntes det er et ok progm og ok Søke motor.

Her  er problemet mitt jeg trenger hjelp til.

Jeg skriv en linje i Word det er til en venn av meg  –  og en invitasjon        (jeg forteller  at  jeg hat  Bdag  og  fyller  86 år om 2 uker.  Har tenkt) og invitere)  deg i mitt Selskap et kunne vere fint om du kom en tur.
her falt noe  av teksten ut  ja den sviktet og noe  ble bare borte..
Da tenkte jeg og rette dette  på en grei måte men det fikk jeg ikke til?
Computerenville ikke skrive og ikke rette heller?
Da Restartet jeg computeren  det  var det eneste jeg kom på.  Og det hjalp.

Jeg trenger en pause nå  ikke svar på denne posten eg må finne ut av hva jeg gjør frem overDt er min eneste Hobby srdete går ik.
Somdem sa påVrksted der eringen feil på computereiler tn meg eller Tastaturet. Og det håper jeg  Takk for i dag a. Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
10. april 2022 - 08:09 #3
Denne tråden lukkes nå - jeg har skrevet dettei i word og Kpoert det hitt.  Um ioogaven er Løst det vet jeg ikke endamen jeg Håper dette. God Helg til alle. fra Meg.

Ja nå skriver jeg i Størrelsen 11 den er innstilt på dette jeg bruker Fett Type og for meg er dette Passe. Jeg har fikset CAP Logg og den er nå Deaktivert. Ordet skal den være etter det jeg forstår – jeg har lånt et Tastatur av en Venn her for han trengte det ikke lengre sa han har sluttet med Data og er gått over til IPad i stedet.
Jeg har slitt lenge nå uten og verre kommet i mål men hva gjør jeg nå jo jeg vil ta et overblikk over det som er gjort- aller først er det Nåm logg og den er Deaktivert på grunn av store og små Bokstaver nå så der merder ingen Problem mere.
Så har jeg skannet denne 2 ange det tok lang tid. Jeg ble ikkeklokere av dette men jeg tror denne skanning var nyttig alikevel – der ar nok et program der skapte problemer tror jeg men er ikke sikker. Word har vert av og oppinstalert i gjen etter alt av Word var borte..
Nå virker det ser det ut som i dag. Men der er fortsatt noe jeg ikke forstår?
Fordi hvor er Appen- ikke blant Apper ved Start – Oppgavebehandlinga – Filutforsker Kontrollpanel – men C Cleaner der var den oppført. Og det syntes jeg var merkelig.
Nå lukkerjeg denne tråden og håper oppgaven er løst. Men er ikke sikker. Enda. Arne fra Thailand
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2022 - 09:32 #4
Ok. Dropper overvågning af tråden her nu så. God weekend til dig også.