Avatar billede Krølle-Bora Novice
07. april 2022 - 01:22 Der er 5 kommentarer

Netværkskort

Jeg ved ikke, hvad der er galt medmindre bærbare computer. Når jeg vil komme ud på internet, åbnes startsiden i browseren (Chrome og Edge) Men så snart jeg vil komme videre til en anden side, står der at Webbpladsen ikke kan nås. Efter måske 15 minutter dukker siden alligevel op. Meget mærkeligt. Netværkskortene fungerer korrekt ifølge Computeren. Diagnostikken viser heller ikke nogle netværksfejl. Har nogen en ide om, hvad der kan være galt? (intel(R) WiFi 6 AX200 160MHz). Problemet dukker op i forskellige Wifi-netværke, altså ikke kun hjemme.
Avatar billede kulawig Professor
07. april 2022 - 11:29 #1
lyder som om din computer har et problem med DNS

kan du finde ud af at starte en command prompt

og skrive ipconfig /all

https://networking.grok.lsu.edu/article.aspx?articleid=14842&printable=y

post resultatet her
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. april 2022 - 11:45 #2
prøv at omgå DNS ved at bruge IP-adresser direkte i adresse linjen browseren f.eks.

dsb.dk [20.73.205.146]
google.dk [216.58.211.3]
eb.dk [91.214.22.65]
Avatar billede Krølle-Bora Novice
07. april 2022 - 20:19 #3
Desværre ved jeg ikke, hvordan man gør det som I foreslår. Når jeg kør netværksdiagnostik, står det Wi-Fi mangler gyldig IP-konfiguration. Som sagt, efter 10-15 min fungerer det. Kan det være så at computeren er hakket?
Avatar billede kulawig Professor
08. april 2022 - 10:34 #4
Så bliver det svært at hjælp hvis ikke du, kan følge nogle af forslagene

så er der kun en mulighed at du får en IT kyndig til at kigge på din computer, eller fjernsupport ( f.eks. TeamViewer)  https://www.teamviewer.com/da/teamviewer-automatisk-download/

hvis du får en til at hjælpe dig er dette den hurtige løsning:

starte en commando prompt og :

At the command prompt, run the following commands in the listed order and then check to see if that fixes your connection problem:
Type netsh winsock reset and press Enter.
Type netsh int ip reset and press Enter.
Type ipconfig /release and press Enter.
Type ipconfig /renew and press Enter.

https://support.microsoft.com/en-us/windows/fix-wi-fi-connection-issues-in-windows-9424a1f7-6a3b-65a6-4d78-7f07eee84d2c
Avatar billede kurtba Ekspert
08. april 2022 - 19:57 #5
Du kan nok ikke komme videre, før du får at vide, hvordan du kommer ud i command prompt.
I søgefeltet nede i venstre side ved siden af win startknappen, skriver du cmd og trykker på enter. Så kommer du i command prompt og kan skrive de kommandoer, som andre har beskrevet.