Avatar billede Christionjes Praktikant
10. april 2022 - 17:45 Der er 7 kommentarer

Lukker mine programmer ved dvale/slumre tilstand

Hej :-)
Jeg har en hp envy med win 11.
Jeg har dog problemer når jeg vil have den i slumre og dvale tilstand. Så er det som om at den lukker alle de åbne programmer ned og jeg skal så starte forfra når jeg åbner den igen.
Det er som om den lukker helt ned, selvom jeg trykker på slumre eller dvale.

På forhånd tak :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2022 - 18:54 #1
Jeg har dvale aktivt på min bærbare. Når fodbold kampen er slut vil jeg da prøve at gå i dvale med åbne programmer. Slumre bør holde strøm på ram så loadede programmer bør forblive åbne.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2022 - 20:09 #2
Dvale virker på min bærbar med Win 11 Home. Den lukker op med de programmer jeg lukkede den ned med.
Din pc må ikke være konfigureret rigtigt.
Du kan aktivere at Windows får en hiberfil ved at køre en kommando i kommandoprompt kørt som admiinistrator. denne kommando er

powercfg.exe /hibernate on

Men for at det virker hele vejen skal tænd og sluk knapperne være konfigureret så de gør det de får besked på. https://www.makeuseof.com/windows-11-turn-on-hibernate-mode/
Avatar billede Christionjes Praktikant
10. april 2022 - 21:25 #3
Altså det virker også nogle gange. Men hvis den så er i dvale eller slumre i flere timer, så er det at det hele er lukket når jeg åbner den. Selvom der er masser af strøm på.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2022 - 06:35 #4
Brug dvale i  stedet. Her gemmes session
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2022 - 08:37 #5
Det kan kun slettes hvis du bruger slumre. Her kan Windows lukke hvis indstillinger i strømstyring fortæller der er et kritisk niveau for spænding. Det kan muligvis også ændres hvor denne funktion går i gang. Jeg ved ikke hvor dog men tænker i de avancerede indstillinger for strøm plan.
Avatar billede Christionjes Praktikant
12. april 2022 - 22:19 #6
Nu satte jeg min pc i dvale her klokken 20, og da jeg så tænder den igen her klokken 22, så er alle programmer lukket ned... det er virkelig irriterende.. Hvad dælen kan det være?
Avatar billede JNqrgaad Praktikant
14. april 2023 - 16:14 #7
Æv, fik I aldrig løst denne ? Jeg har samme problem med min.

Mistænker at RAM må være defekte ?