Avatar billede ErikHg Ekspert
11. april 2022 - 19:05 Der er 3 kommentarer

Leje/køb af film hos Blockbuster

Hej, jeg har YouSee som kabel tv-udbyder, samt en tv boks fra denne udbyder.
Jeg købte i 2021 en film, over nettet hos Blockbuster, og ville se denne på mit tv, men det var ikke muligt. Søndag 10/4 2022 lejede jeg en film og hos Blockbuster på min pc. Heller ikke denne var det muligt at se på tv. Går man ind på tv-bokes, og finder Blockbuster, kan ma klikke på lejede film, men ingen film vises der. Jeg synes simpelthen at det minder om fup. Det kan ikke være rigtigt at man når man har lejet/købt en film ikke kan vælge mellem at se den på pc eller tv. Sidder er den familie på 4-5 personer, så er det sgu meget begrænset hvad disse får ud af at se denne film på en computerskærm.
Efter at have kontaktet Blockbuster, skal man efter hvad jeg kan få ud af svaret derfra, eje et såkaldt "smart tv". Dette er sølle, og ikke mindst uacceptabelt.
Jeg gider i hvert fald ikke længere at leje film fra Blockbuster.👎
Måske tager jeg fejl i mine antagelser, og svar modtages med glæde.
Avatar billede Erik K Ekspert
11. april 2022 - 22:33 #1
Hvis du ikke har et smart-TV eller et gammelt smart-tv, som jeg har, så kan du købe en Chromecast med Google TV og installere appen på den og så se film direkte på TV.
Det er den måde jeg streamer på.
Avatar billede anedi Ekspert
12. april 2022 - 14:03 #2
Alternativt kan du gå via et HDMI-kabel fra computeren til fjernsynet. Så kan du se styre via computeren og se på fjernsynet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. april 2022 - 14:47 #3
Ja det er også prøvet, men det kan kræve et (meget) langt HDMI kabel hvis der er tale om det er en stationær pc, men ideen er god nok, men det er alligevel alt for dårligt. Med C More er der ingen problemer og sådan skal det også være.
En god ide ville være hvis de hos Blockbuster kiggede lidt indad, for det er ikke kundevenligt som det er nu.