Avatar billede BRJ Mester
12. april 2022 - 09:52 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

indsæt figur

Hej
Jeg vil gerne tegne/ indsætte en ligesidet trekant, hvor teksten kan stå i hjørnerne, enten indenfor eller udenfor trekant. Den skal være klar, altså uden farve. Derfor kan jeg ikke bruge de foreslåede figurer i word, som har massiv farve - bliver alt for dyrt at printe. Forslag?
Bedste hilsen
Avatar billede BRJ Mester
12. april 2022 - 09:53 #1
Jeg bruger Mac
Avatar billede anedi Ekspert
12. april 2022 - 12:12 #2
Kan du ikke under Formatér sætte udfyldningsfarven til "ingen"?
Avatar billede BRJ Mester
12. april 2022 - 13:35 #3
Super tak - det er hermed gjort
Avatar billede BRJ Mester
12. april 2022 - 13:36 #4
Hej igen
I forlængelse af ovennævnte. Jeg vil gerne tegne en buet linie i hvert af trekntens hjørner - er der nogen der er klog på det?
Avatar billede BRJ Mester
12. april 2022 - 13:36 #5
trekantens - skulle der stå
Avatar billede kurtba Ekspert
12. april 2022 - 21:21 #6
Indsæt - figurer
Der findes alle mulige, som du kan tegne selv. Herunder også en buet streg.
Hvis du holder skift nede mens du tegner bliver den mest rund og pæn.
I første omgang kan du bare tegne nogenlunde, idet du efterfølgende kan finpudse placering og længden på buen.
Avatar billede BRJ Mester
12. april 2022 - 22:12 #7
Indsæt figur - tegne bue
Tak kurtba - Hvordan får jeg startet det at tegne en streg?
Avatar billede BRJ Mester
12. april 2022 - 22:36 #8
Så fandt jeg frihåndstegning - jeg vil gerne lave en stiplet linie - kan man det?
Avatar billede kurtba Ekspert
12. april 2022 - 22:50 #9
Hvis frihåndstegning er fundet under figur, så tegner du din linje. Højreklikker på den og vælger Formater figur. Så kan du lave alle mulige ændringer af din streg, herunder om den skal være stiplet og hvilken form for stiplet, farve, tykkelse osv.
Avatar billede BRJ Mester
13. april 2022 - 10:26 #10
Tusind tak - jeg er sikker på jeg får det flotteste materiale