Avatar billede Thomasrn Seniormester
12. april 2022 - 17:16 Der er 14 kommentarer

flyt rundt på data fra database

hej har lavet en kode hvor jeg echo 2 username og jeg vil spørge om man kan separerer de 2 username der bliver echoed ud så jeg kan flytte rundt på dem hver for sig via diver

?>
<div class="hold"> <?php
      echo '<a href="ho.php?id='.$row["userName"].'">'.$row["userName"].'</a>';
?> </div>
<?php
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2022 - 17:41 #1
Din PHP kode kan outputte alle de div'er du ønsker. Hvad er problemet?
Avatar billede Thomasrn Seniormester
12. april 2022 - 17:54 #2
At når jeg echoer alle de username får de div class hold men vil gerne have at for hvert user name der bliver printet har deres egen div så jeg eksempel kan placer dem hvor det passer mig
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2022 - 18:07 #3
Så giv de div'er forskellig class eller samme class men forskellig id.
Avatar billede Thomasrn Seniormester
12. april 2022 - 18:09 #4
Hvordan vil du skrive en kode hvor jeg giver alle print en forskellige class?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2022 - 18:39 #5
F.eks.:

<div class="hold"> <?php
      echo '<a href="ho.php?id='.$row["userName"].'">'.$row["userName"].'</a>';
?> </div>

->

<?php
      echo '<div class="' . $row["userName"] . '">';
      echo '<a href="ho.php?id='.$row["userName"].'">'.$row["userName"].'</a>';
?> </div>
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2022 - 18:40 #6
Nu er jeg ikke specielt web kyndig men var det bedre med forskellig id end forskellig class?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2022 - 18:44 #7
Og så er jeg iøvrigt glad for sprintf!!!!

<?php
echo sprintf("<div class='hold' id='user_%s'>\r\n",  $row['userName']);
echo sprintf("<a href='ho.php?id=%s'>%s</a>\r\n", $row['userName'], $row['userName']);
echo "</div>\r\n";
?>
Avatar billede Thomasrn Seniormester
12. april 2022 - 18:48 #8
ved jeg ikke rigtig men når jeg laver den kode printer den jo begge usernames bare 2 gange sted for en gang
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2022 - 19:25 #9
Brugernavn burde optræde 3 gange: div, link og synligt. Var det ikke hvad du ville have?
Avatar billede Thomasrn Seniormester
12. april 2022 - 19:36 #10
når jeg skirver koden echo'er den alle de username med det liga id jeg beder om men de passer ikke der hvor de står eksempel vil jeg placer dem
.hold1{
    position: absolute;
    font-size: 15px;
    top: 60px;
    right: 605px;
    z-index: 3;
  }
.hold2{
    position: absolute;
    font-size: 15px;
    top: 400px;
    right: 72px;
    z-index: 3;
  }

og det kan jeg jo ikke hvis de bliver echoed under samme class man kan ikke gøre såen at alle de username med det liga id får deres egen div og ikke sammen med alle de andre hold
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2022 - 20:04 #11
Alt er muligt men vi er ovre i HTML/CSS nu.
Avatar billede Thomasrn Seniormester
12. april 2022 - 20:05 #12
det må du undskylde vidste ikke hvor det skulle være :)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2022 - 20:19 #13
Ingen grund til at undskylde.

Hvordan man får klistret div med id/class på brugere er PHP.

Og 99.9% af PHP udviklere er gode til HTML/CSS/JS så kan du sikkert også få hjælp til det sidste her.

Jeg er bare i 0.1% gruppen.
Avatar billede Thomasrn Seniormester
13. april 2022 - 06:47 #14
Så jeg skal lave et nyt oplæg under HTML?