Avatar billede lurup Ekspert
13. april 2022 - 13:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjerne et tegn i et kode

Jeg har noget tekster der bliver vist på en infoskærm via noget PHP tekst
En af mine tekste er der et + tegn jeg gerne vil slette når det er der.
( hold 1 + hold 2  skal vises som hold 1 hold 2)
Hvad skal jeg skrive for det ikke kommer med ?
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
13. april 2022 - 13:25 #1
Avatar billede lurup Ekspert
13. april 2022 - 13:43 #2
Er du en guttemand og skriv det her....

<?php ini_set('default_socket_timeout', 5); ?>
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
        <title>AU-INFO</title>

        <style type="text/css">
        #dagensret{
            font-size:10px;
        }
      .food{
//          color: green;
font-size:15px;
        }
        </style>

    </head>
    <body><br><br/>
<span style="font-family:'Comic Sans MS', Comic, Monospace">
<center>

<span style="font-size:25pt">

<?php
// 11
// remember to remove the ; from the beginning of extension=php_soap.dll in php.ini
$cli= new SoapClient('https://XX.dk/SPService.asmx?WSDL');
$res = $cli->__soapCall('DagensMenu',array());
$xmlstr = $res->DagensMenuResult->any;
$simple = simplexml_load_string($xmlstr);
//$text = $simple->Menu->Tekst;

echo "AFTENRENGØRING ";
echo $text."";
?>
<!--Overskrift-->
<span style="font-size:10pt">
<!--Overskrift-->

<!--Vegatare-->
<span style="font-size:25pt">
<!--->
<?php
$simple = simplexml_load_file('https://XX.dk/SPService.asmx/AktuelleOmraadeRengoering');
$text = $simple->Aktivitet->Navn;
echo $text;
?>

    </body>
</html>
<!--Menu herover-->

</html>
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
13. april 2022 - 14:26 #3
echo str_replace("+", "", $text)

eller fjern flere tegn:
echo str_replace(["+","-","@"], "", $text)

Note: Luk dine <span> med </span> efter den tekst som du vil style - Det er ikke vildt nødvendigt, men vil hjælpe dig senere, når din kode bliver længere ;)
Avatar billede lurup Ekspert
13. april 2022 - 22:00 #4
Nå syntes ikke helt det virker.
Hvis man skal bliver en ørn til det er det så bare PHP programmering man søger efter ? eller er der andet der rammer mere rigtig ?
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
14. april 2022 - 14:04 #5
1) Fjern // foran //$text = $simple->Menu->Tekst; ellers bliver $text variabel ikke sat = ingen output
2) Tilføj str_replace() f.eks. de steder du får teksten fra:
$text = str_replace('+', '', $simple->Menu->Tekst);
og
$text = str_replace('+', '', $simple->Aktivitet->Navn);

resten skulle være ok (hvis du ellers lukker sine span-tags)

Og ja, PHP er bare én ting en "Web-udvikler" skal kende til. JavaScript, TypeScript, jQuery, CSS/Less, HTML, SQL, Java, .NET, Ruby, Perl, Python, Bash, NodeJS, Vue, React, Angular, Symfony, Laravel, og ikke mindst Google, CMS, OpenSource, PowerBI, DevOps, Azure, AWS er også nogle af de sprog/værktøj/services man vil komme i kontakt med, når man snakker og computer og teknologi. Men man skal ikke kunne dem alle ;)
Se f.eks. her på CW, hvad firmaer søger: https://www.computerworld.dk/job/
Avatar billede lurup Ekspert
15. april 2022 - 01:21 #6
1000 tak Henrik det virker 100%