Avatar billede frem-ad Professor
19. april 2022 - 18:31 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Download fra DR lyd

Hej
Der har været en programrække på DR P5, som jeg gerne vil download og på en skive til min mor, for der går det ikke med app eller hjemmeside og lytte derfra for hende. https://www.dr.dk/lyd/p5/johnny-reimar-partykonge-smoelfefar-og-direktoer/johnny-reimar-partykonge-smoelfefar-og-direktoer-1-5
Før i tiden var det nem og hente derfra, der var xml knappen og så kørte det jo nemt, men er der en mulighed i dag?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. april 2022 - 19:07 #1
Et stykke nede står der "RSS" - er det ikke hvad du skal bruge?
Avatar billede frem-ad Professor
19. april 2022 - 19:31 #2
erikjacobsen det kan godt være, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre, det er en del år siden jeg lavede det og i forhold til browser i dag. Så der har jeg brug for hjælp
Avatar billede frem-ad Professor
20. april 2022 - 07:16 #4
Hej erikJacobsen
Mange tak for hjælpen, så kan det hjælpe min mor.
Men hvis jeg har brug for det på et andet tidspunkt, hvor finder du så det link for når jeg trykkede på Rss, så åbnede der tekst info https://www.dr.dk/mu/feed/johnny-reimar-partykonge-smoelfefar-og-direktoer.xml?format=podcast og der kunne jeg ikke finde linket, jeg prøved med Firefox og Chrome
Avatar billede bvirk Guru
20. april 2022 - 08:45 #5
Linket i #4 er et rss feed. Listen kan ses i en rss reader. Jeg har i årevis brugt den online rss reader der opstod da google lukkede deres - den er vel nærmest legendarisk siden den har fået en wiki side:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Old_Reader
Aner ikke om det gratis for nytilkomne
Man smider linket i #4 ind i 'add subscription' øverst til venstre.

xml er tekst, så det er også muligt at søge efter mp3 i filen i en tekst editor. Så afsløres strukturen -  de enkelte afsnit på listen er 'marked up' som <item> og addressen på de enkelte mp3'er er værdien af url atributen i enclosure elementet- altså - idet url er klippet til så det kan vises her på en linie
<item>
  ...
  <guid isPermaLink=".....
  <title>Johnny Reima....
  <description>I 80'e.....
  <pubDate>Fri, 25 Ma....
  <enclosure url="https://://www.dr.dk/mu...5-5.mp3?highestBitra
Avatar billede klaudi Ekspert
20. april 2022 - 08:52 #6
Avatar billede frem-ad Professor
20. april 2022 - 16:17 #7
Tak for hjælpen.