Avatar billede Freakie Juniormester
22. april 2022 - 16:06 Der er 1 løsning

Visuel afdragsordning i Excel

Hej.

Jeg sidder med en fortvivlet person der eftersøger en visuel excel oversigt på en afdragsordning.
Der skal afdrages 76,5 mdr.

Personen mangler et "billedligt" excel ark og mit forslag var afsætning med et "x" i et skema a la flg.:

    April    Maj    Juni    Juli    August    September    Oktober    November    December
2022    x    x    x    x    x    x    x    x    x
2023    x        x    x    x    x    x    x    x
2024    x    x    x    x    x    x    x    x    x
2025    x        x    x    x    x    x    x    x
2026    x    x    x        x    x    x    x    x
2027    x    x    x    x    x    x    x    x    x
2028    x    x    x    x    x    x    x    x    x
2029    x    x    x    x    x    x    x    x    x
2030    x    x    x    x    x    x    x    x    x

Når hun har 76,5 afkrydsninger så skal kontrolfeltet B13=76,5 give B13=0.

Udfordring er så at hvis hun "misser" en afkrydsning i måned så tillægges den "manglende" måned som +1 enden indtil alle afdrag er opnået.

Mit kontrolfelt (B13=76,5 mdr.) trækker én værdi fra for hvert kryds hun sætter ind i skemaet (=B13-TÆLV(F4:N12))

Spørgsmål:
Hvordan koder jeg mig frem til at ligge de 3 manglende krydser midt i skemaet til sidst i skemaet?

OBS!
Krydsene i skemaet er en illustration af hvordan det kunne se ud når alt er betalt.

Hun skal selv sætte kryds i kalenderen ved hvert afdrag.
Avatar billede Freakie Juniormester
22. april 2022 - 16:36 #1
Opgave lukket igen.

Der er fundet en anden løsning.