Avatar billede kkims Mester
23. april 2022 - 11:13 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke fjerne "mig selv" som administrator i win 10

Hej alle Eksperter
Jeg står og skal af med min Pc
derfor vil jeg gerne have slettet alle dokumenter på min PC

Jeg er nu rent ind i et problem.
når jeg tænder for min PC. Der er ikke kode ord på! Så et kort øjeblik loader den op med mit ADMIN billeder og åbner så.
Jeg står stadig som administrator og det kan jeg ikke fjerne.
Jeg har forsøgt at fjerne mig som ADMIN men så meddeles der at der skal oprettes en anden ADMIN før den nuværende kan slettet.
Dette kræver email og Bla bla bla. kan det være rigtigt

Så jeg vil gerne have "Mig" som ADMIN samt mit billede Fjernet fra PC'en
Hvordan ?  :-)

Eller fumler jeg rundt?
Mvh
Kim
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. april 2022 - 11:30 #2
Det er slet ikke nok at slette billeder og fjerne din brugerkonto - en gennemsnitsbruger vil snildt kunne gendanne de slettede dokumenter.

Omvendt er det også omstændigt at reinstallere PC´en hvis du ikke har så meget styr på det. Så jeg foreslår:

1. Slet al den data du ikke vil have gemt. Det har du forhåbentlig gjort nu, men husk at tømme papirkurven.
2. Kør diskoprydning - (søg på diskoprydning). Slet al data du kan komme til.
3. al data er nu "slettet", men kan stadig gendannes. Du skal derfor have overskrevet "fri plads". Det kan du gøre med et gratisprogram som ccleaner ( https://www.ccleaner.com/ccleaner ).
4. Gendan PC´en til fabriksindstillinger - søg på nulstilling. Vælg IKKE at gemme noget.

Nu bør der ikke være mere data at gendanne, dine konti er nulstillet og PC´en er klar til en ny bruger.
Avatar billede kkims Mester
23. april 2022 - 12:45 #3
Hej Ole

jeg får en meddelelse fra C Cleaner om at Rensning af fri plads på SSD drev "Skader drevet" og må ikke udføres idet det er et "Sold state drev"

Men såfremt jeg nulstiller til fabriksindstillinger, skal jeg så hen og kærer ALLE opdateringer igen? både drivere og win 10 pro ?

Mvh
Kim
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. april 2022 - 13:46 #4
Jeg ville lave en frisk installation af win 10.

Skader er lidt overdrevet - slider er et bedre ord - men at gøre det en eller få gange er ligegyldigt -  Windows selv skriver og læser fra disken meget mere. Du kunne også anbefales ikke at gå i dine sko da det slider dem.
Avatar billede kkims Mester
23. april 2022 - 14:12 #5
Tak for hjælpen til alle
Da jeg er en "Novice" må jeg jo spørge om hjælp
Dog vil jeg lige tænker lidt over det med mine sko :-)
Nu har jeg markeret to "Eksperter" som løsning!
Jeg håber det er OK
Fortsat god dag til alle
Mvh
Kim