Avatar billede nu_igen Professor
26. april 2022 - 09:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Videresende lydfiler fra en CD?

Hej … jeg har i 2016 lavet en YouTube video fra en Vagtparade på Fredensborg. Mit barnebarn var garder. Desværre er der meget lydstøj (vind) på videoen og jeg har nu fået en mand i familien, som har langt mere forstand på videoer og lyd end jeg har. Han vil gerne redigere min video, men skal have de originale optagelser. Dem har jeg på en CD, men hvordan kan jeg få dem på en fil, som kan sendes til ham? Videoen er 12 min lang og fylder 3 GB.
Hvad gør jeg?
Ingeborg
Avatar billede claes57 Ekspert
26. april 2022 - 09:46 #1
Hvis du har dropbox, google drev eller onedrive, så ville jeg bare kopiere filen dertil, og så på det sted (fx dropbox) højreklikke på filen og dele den - (i droipbox er det 'kopier link') og så sende en mail til manden med det link - så kan han downloade den og ingen af jeres mail-bokse lider overlast.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. april 2022 - 10:36 #2
Helt klart som Claes57 skriver - brug en online cloud tjeneste.

Dog er Dropbox i den gratis udgave kun med plads til maks. 2GB data, så det skal nok være Microsoft Onedrive eller Google Drive.

Har du i forvejen en konto til tjenester hos Microsoft eller Google, har du allerede drevet.

https://onedrive.live.com/
eller
https://drive.google.com/
Avatar billede nu_igen Professor
26. april 2022 - 11:29 #3
Tak, jeg har de ovennævnte tjenester. Må se om jeg kan finde ud af det.
Ingeborg
Avatar billede claes57 Ekspert
26. april 2022 - 12:58 #4
Onedrive har også en mappe på din harddisk - så bare gem filen der (er der flere filer, så lav en undermappe i onedrive, og smid dem alle der).
Så er det højreklik på filen eller mappen, og der kommer en menu - lidt nede er Del (ikke delete, men deling) - klik på den, og du får mulighed for at kopiere et link. Derefter skriver du en mail til manden, og indsætter link
3Gb tager lidt tid at få sendt i skyen, men det kommer...
Avatar billede nu_igen Professor
01. maj 2022 - 22:11 #5
Hej, hvo4 ligger mappen på win 7?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. maj 2022 - 08:43 #6
For Windows 7 gælder det, at OneDrive ikke er installeret automatisk. Har du en nyere office-pakke installeret, kan den være kommet med den vej - kig efter en blå sky i "systray" (nede ved de små ikoner ved uret i højre hjørne). Ved at dobbeltklikke eller højreklikke bør du kunne finde ud af, hvor data ligger.

Mangler den, skal du have den installeret - det kan du gøre ved at hente den på https://support.microsoft.com/en-us/office/onedrive-desktop-app-for-earlier-versions-of-windows-850703dd-ea56-4c7a-bff5-6c2e4da227cf

Typisk vil mappen havne i c:\users\[Brugernavn]\OneDrive - men kan specielt på Windows 7 godt hedde noget andet, hvis den tidligere har været installeret. OneDrive har nemlig skiftet navn et par gange, før den landede på det nuværende navn.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2022 - 08:48 #7
i win10 og senere, hvor onedrive er medfødt ligger det
C:\Users\[dit brugernavn]\OneDrive

i win7 skal man have hentet en app for at få det i brug lokalt.
Avatar billede fase Professor
04. august 2022 - 20:05 #8
Kopier CD'en over på din harddisk og send CD'en til manden. Eller lav en kopi, som du sender, så er du fri for at kopiere.
Avatar billede nu_igen Professor
12. august 2022 - 17:17 #9
Tak for alle svar. I er rigtig gode til at løse problemer