Avatar billede ErikHg Ekspert
27. april 2022 - 13:33 Der er 9 kommentarer

Eboks - man savner ord

Jeg ved ikke hvad der bedst dækker eboks´ service, for denne er tilsynesladende ikke eksisterende. Jeg ville ind at skrive til kommunen, men får hver gang besked på "at der er opstået en teknisk fejl".
Jeg vil lige understrege at det er på en pc, jeg forsøger men uden held.
Jeg har kigget på Trustpilot, og det er absolut ikke opløftende at gennemse brugernes bedømmelser.
Det er bare så typisk, og desværre mere reglen end undtagelsen, at det offentliges systemer ikke fungerer og er fyldt med fejl.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. april 2022 - 13:45 #1
Og spørgsmålet?

Du kan vel bare skifte til en af de efterhånden mange andre konkurrenter, der også tilbyder post fra det offentlige...
Avatar billede INK Ekspert
27. april 2022 - 14:07 #2
Du skal på borger.dk og vælge digital post.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. april 2022 - 14:21 #3
borger.dk viser kun post fra det offentlige, så vidt jeg ved.

D.v.s. private tandlæger, energiselskaber o.s.v. vises ikke på borger.dk.

Men eboks blev jo afløst af mit.dk - så mon ikke der er mere at hente dér? (Jeg har ikke selv prøvet, så jeg ved det ikke ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. april 2022 - 14:31 #4
#2 Jeg har været inde på borger.dk og heller ikke der virkede skidtet.

#3 Jeg har prøvet med både NemID og MitID, men skidtet virker ikke. Der kommer hver gang en besked op om der er sket en teknisk fejl.

Fagre digitale verden............👎
Avatar billede INK Ekspert
27. april 2022 - 14:38 #5
Man kan faktisk fortsætte med e-boks. Hvis man tilmelder sig for offentlig post fremover.
mit.dk er kun offentlig post, samt de firmaer, der evt. måtte tilmelde sig.
Men faktisk er det noget rod, og forvirringen er efterhånden komplet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. april 2022 - 15:06 #6
#5 Det kan jeg 100 % tilslutte mig.
Er der problemer så klik ind på FAQ. Der er oftest ingen medarbejdere at spørge, og hvad gør man så??? I stedet for eboks, skulle de kalde det for ekoks
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2022 - 17:25 #7
Når det heller ikke virker via borger.dk, så er det ikke e-boks' fejl - men snarere kommunen, der ikke har styr på det.
Skriv om dit problem til borgmesteren.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. april 2022 - 18:10 #8
Det kom til at virke via Borger.dk, men det var meeeeeeeget langsomt. Man kommer uværgerligt til at tænke på, at tit når man ringer op til en myndighed eller et firma, så er der en stemme der siger "du er nu nummer 20 i køen - tak for din tålmodighed".
At skrive til borgmesteren hjælper intet - der har jeg tidligere skrevet i anden anledning, og har ikke en gang fået svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. april 2022 - 07:53 #9
Når det er meget langsomt på borger.dk, så har e-boks nok fået en timeout, som de har sat noget skarpere end borger.dk for at give brugerne et svar i rimelig tid.