Avatar billede hrole Mester
28. april 2022 - 22:38 Der er 4 kommentarer

Fjerne del af pdf-dokument

Hej,

Jeg har en række pdf-dokumenter som indeholder en tekst del (cpr-nr: 111111-111) som skal slettes inden dokumentet uploades og bliver tilgængeligt på en side.
Jeg har forgæves søgt et php script som kan løse dette - er det muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2022 - 03:42 #1
Alt er potentielt muligt, men det er ikke noedvendigvis nemt.

Der er to forskellige tilgange:
1) laes filen som en fil og erstat CPR numre med X'er - jeg tror at det er svaert da PDF er et komplekst format
2) brug et PDF library til at laese fil ind i memory, manipulere og udskrive igen - det virker *hvis* du kan finde et godt PDF library
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2022 - 03:45 #2
re 2) saa finder Google bl.a. mPDF - jeg har aldrig brugt det
Avatar billede hrole Mester
05. maj 2022 - 23:09 #3
arne_v: tak for forslag. Det bliver nok for komplekst. Kan det gøres smartere?
Avatar billede fase Professor
06. maj 2022 - 12:00 #4
Hvis du har en nyere udgave af Word, kan du højreklikke på filen og vælge at åbne den med Word. Filen bliver så konverteret til en wordfil. Du laver så dine rettelser og gemmer filen (gem som) med endelsen pdf. Du skal gemme på et andet sted end den nuværende, da du ellers får besked om, at filen er skrivebeskyttet.