Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. maj 2022 - 04:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

"Smukke Landsskaber" . MSN - dukker op ved start ! (Hele tiden)

På min nye PC,
Windows 10

Så dukker "Smukke landskkaber" MSN -
Leveret af Microsoft News

Op hver gang !
*
Jeg mindes ikke jeg har "bestilt" den side til at komme !
*
Hvordan slipper jeg af med den ?
*
Venlig hilsen Jørn *
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. maj 2022 - 10:28 #1
Jeg har fiundet noget du forhåbentlig kan bruge mod dette "utøj"

http://www.computerdk.com/software/utility-software/173823.html
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. maj 2022 - 11:15 #2
T@K, ErikHg - Kigger på det ...
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. maj 2022 - 11:55 #3
Ja, det er utroligt hvad der findes af unødvendige funktioner i Windows 10.
Linket herunder kan dog fjerne mange af disse, som Microsoft er så "venlige" at lade følge med. Når disse funktion bliver afinstalleret virker Windows 10 rigtigt tilfredsstillende.

https://www.howtogeek.com/224798/how-to-uninstall-windows-10s-built-in-apps-and-how-to-reinstall-them/

Der er dog et spørgsmål som den enkelte bruger må stille sig selv; om vedkommende tør. Jeg har flere gange med held fortaget denne operation - det har aldrig gået galt.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2022 - 12:02 #4
#3 Det har jeg gjort siden Windows 10 blev lanceret😉
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2022 - 12:05 #5
Jørn prøv at tilgå indstillinger for din browser. Ret din start side til det du ønsker. Ret evt også din søgemaskine til andet end Bing som der er Microsofts (fantastiske) valg.
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. maj 2022 - 12:52 #6
#4 Jeg gik først over til Windows 10 i oktober 2019, da jeg vidste at opdateringerne til det kære Windows 7 skulle ophøre i januar 2020.
Men jeg kunne ikke forlige mig med Windows 10´s startmenu, og så var det jeg ledte efter noget, der kunne fjerne disse unødvendige funktioner. Jeg anvendte linket jeg har indsat i #3. For at få Windows 10, til at minde om f.eks. startmunen i Windows 7, insatallerede jeg også Classic Shell.
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. maj 2022 - 17:05 #7
Jeg har stiftet et svagt bekendtskab med Windows 11, men det ser kke ikke specielt lovende ud. Man fristes næsten til at sige, at hvert sit årti har sin fuser/fiasko mht. Windows versioner. ME (Mistake Edition) i 1990´erne, Vista i nullerne og Windows 8/8.1 i tierne. Windows XP, Windows 7 og Windows 10 var/er succeser. Nu kommer så Windows 11 og dermed kommer, hvis eller traditionen holder, en fuser.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2022 - 17:37 #8
#7 Markeds andele mellem Windows 10 og 11 er her de sidste 2 måneder gået helt i stå. Der er lige kommet en ny build til Windows 11 som insider gruppen kan afprøve nu. Det er fortrinsvis en stor bunke fejlrettelser der er i denne version.
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. maj 2022 - 20:18 #9
Jeg kan huske at MS tilbage i starten af 2009 lancerede en såkaldt RC version (Release Candidate) af den kommende afløser af Vista, nemlig Windows 7, så brugerne kunne downloade dette nye styresystem på deres pc.
Dette gjorde jeg selv, og fandt det tilfredsstillende. Derfor købte jeg via nettet dette nye styresystem i Windows 7 Ultimate versionen (både 32 og 64 bit versionerne var med. Windows 7 blev frigivet 22. oktober 2009, og efter efter par dage kom postmanden og leverede pakken med de to diske (det var dengang man endnu købte det som fysisk medie) Pakken med Windows 7 diskene kom fra Irland, og kostede omkring 1200 kr. I Danmark var prisen langt højere - måske omkring 3000, eller mere. Jeg kunne sagtens leve med at der stod "Welcome" og ikke "Velkommen" med den besparelse😉 Sproget kunne bare stilles om til dansk efterfølgende. Jeg mener at der i alt var omkring 34 sprog at vælge imellem.
Det med en RC (Release Cnadidate) skulle MS da også have gjort med Windows 11, for så ville mange af fejlene være rettet når styresystemet blev endelig frigivet. Man så jo tydeligt hvor stor en succes Windows 7 blev blandt brugerne.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. maj 2022 - 20:59 #10
T@K til jer alle ...
Nu skal vi se MGP med børnebørnene....