Avatar billede gertLundberg Juniormester
12. maj 2022 - 12:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spil gemmer ikke lydindstillinger

Jeg har et spil, som aldrig har givet problemer, men pludselig, så vil det ikke gemme indstillinger for lyd når jeg lukker spillet ned, Det starter op med standardindstillinger hver gang, selvom jeg har ændret indstillingen inden jeg lukker spillet ned..
Jeg havde lidt knas med lyden på et tidspunkt, hvor jeg skulle disable avancerede indstillinger på lydkortet, det hjalp på lyden, men kom igen med en fejlmelding, så jeg måtte igen enable det, Kan det være der der er en fejl?
skal jeg afinstallere driveren til mit lydkort, og geninstallere?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
12. maj 2022 - 13:24 #1
Hvilket spil?
Og er det i Windows 10?
Avatar billede gertLundberg Juniormester
12. maj 2022 - 13:46 #2
Spillet er et gammelt spil; Zuma Deluxe 1.0 og jeg kører det på Win 10
Avatar billede gertLundberg Juniormester
12. maj 2022 - 14:02 #3
Så er problemet forsvundet, jeg forsøgte at køre spillet som administrator, og vupti, så kunne jeg gemme lydindstillingerne også selvom jeg IKKE kørte som adm.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
12. maj 2022 - 14:07 #4
En person har løst et problem med spillets pludselig manglende evne til at huske indstillingerne når det startes, ved at afinstallere spillet. Herefter fjerne spillets datamappe på harddisken (muligvis placeret under appdata) og herefter geninstallere spillet.

Det var ikke nok bare at afinstallere og geninstallere. Spillets datamappe skulle fjernes.

Link til reference....
http://forums.bigfishgames.com/posts/list

Måske noget du kan bruge...?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
12. maj 2022 - 14:11 #5
Godt at du fik løst problemet.
Mit link virkede ikke i #4
Det korrekte er http://forums.bigfishgames.com/posts/list/533047.page