Avatar billede jonpet Seniormester
14. maj 2022 - 18:04 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

PC Langsom efter Pc Service...

Hej
Jeg har lige fået min pc hjem fra pc servicecenter, hvor de påstod at mine ene ram Blok var i stykker, men da jeg får min Pc sat op igen kan jeg mærke at den er blevet meget langsom og sløv, så jeg åbner den og opdager at de har fjernet mine 4, 4GB DDR4 Geil Ram og sat nogle andre ram i,  Efter hvad jeg har søgt frem er det nogle gamle Ram som er udgået for mange år siden og hvad værre er har de sat 2 forskellige ram i min pc??
for de har sat
2 Crucial Ballistix SP DDR3-1600 DC 1600 MHz og
2 SharkGaming Traumatizr T0138A 4GB PC3-14900 DDR3-1866MHz

Så mit spørsmål er kan man godt sætte 2 forskellige Ram i en pc og så med forskellige hastigheder på de ram, nemlig 1866MHz og 1600 MHz

hvis der er nogle der ved hvor gammel de ram er som de har sat i min pc er vil det også hjælpe, for jeg vil klage over det, for de har totalt ødelagt min Gamer pc, som er blevet
så langsom og sløv at jeg ikke kan spille de spil jeg plejer at gøre.

min pc ser sådan ud
ACPI x64-based PC
Processor : 4 X - Intel (R) Core(TM) i5-3570K CPU 3.40GHz - 4.00 GHz
Skærmkort : NVDIA Geforce GTX 1060. 6GB Rem.
Indstaleret hukommelse 16.0 GB.
skærm : AOC 27G2. 27, Gaming Monitor 144Hz.
Disk Drev.
C  Drev: - Kingston Suv400S37240G ATA Device. - 250 GB.

Venlig Hilsen
Brian..
Avatar billede chrisrj Forsker
14. maj 2022 - 18:26 #1
Hvis de har installeret ringere ram, så er det tilbage og få nogle ordentlige.

Er det en garanti-rep?
Avatar billede jonpet Seniormester
14. maj 2022 - 20:52 #2
Hej chrisrj
jeg ved ikke om det er en garanti-rep, det står der ikke noget om på regningen
men en eller anden form for garanti må man vel have,  og særligt når de kommer så gamle og udgåret Ram i min spille pc.. Det eneste sted jeg kunne finde de ram som de har kommet i min Pc var på Ebay og så var der 2 sæt i den Blå Avis..

Men mit spørgsmål gik ud på om man kan sætte 2 forskellige Ram i en pc og så med forskellige hastigheder  - 1866MHz og 1600 MHz,
ved du noget om det ?

og oven i det hele så siger de nu at de ikke kan finde mine andre Ram jeg have i
så ikke nok med at jeg har fået sat Gamle Ram i Min Pc, så har jeg også mistet 4  DDR4 4GB Geil Ram.  :(
Så jeg vil bestemt ikke anbefale PC Service Center Jagtvej 3 København,
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. maj 2022 - 22:14 #3
Jeg ved ikke meget om ram og hastigheder, kun at ram med forskellige hastigheder vil alle køre med laveste hastighed.
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. maj 2022 - 23:03 #4
CPU fra 2012 klarer nok ikke moderne RAM -
Det normale ville da være at pille det defekte ram ud og ikke skifte det hele.
men det er ikke sikkert RAM er flaske halsen - du nævner ikke dir Motherboard.
Avatar billede chrisrj Forsker
14. maj 2022 - 23:17 #5
Hvis du ikke ved om det er en garantireparation, er det nok ikke...

Som Finn siger, så er det laveste fællesnævner der gælder for ydelsen. :-/
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 10:20 #6
Man kan desværre ikke sætte DDR4 til en motherboard der kun godtager DDR3.

Jeg vil nok undersøge bestillinger, kvittering/faktura og billeder før indsendelse af service?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 10:26 #7
Det du har modtaget hvis det ikke virkede med tidligere RAM ser ud til at være lige efter bogen fra Intel krav: DDR3 1333/1600. Dog ikke et 1866 .

Desuden har du nu modtaget større 2 gange DDR3 1866 og dette er nok det der ikke virker til dit motherboard.

Mit anbefaling vil være at returnere de 2 SharkGaming Traumatizr fordi det er disse der ikke virker, og anmode om 2 ekstra samme sæt som 2 Crucial Ballistix SP. Det vil virke, fordi dit motherboard godtager kun DDR3 med hastighed på 1333/1600.

Jeg håber, at dette bringer dig bedre forståelse for dit PC som er lidt langsommere end før.
Avatar billede jonpet Seniormester
15. maj 2022 - 16:36 #9
Hej igen
Tak for alle svarene.

Min Pc blev bygget af Shark Gaming helt tilbage i 2012 og jeg fandt ud af at jeg faktisk har en konto hos Shark Gaming så jeg kan se hvad der var i min pc da jeg købte den.

CPU : Intel i5-3570K, 4 x 3.40 Ghz (3.80 Ghz Turbo)
CPU køler: Antec Kuhler H2O 620 Vandkøling. ( Nu SHARK GAMING BLOODFREEZER 120)
Grafikkort : 2 x MSI GTX 660 2 GB, TWINFROZR III EDITION! (GX750 PS .
RAM: 4x4GB 1866 MHz, TRAUMATIZR
lydkort : Onboard (PRo Studio THX 7.1 lydkort)
Operativsystem: Windows 7. ( Nu Windows 10 )
Bundkort : MSI Z77A-GD55 MILITARY CLASS III

Der står godt nok at der var 4x4GB 1866 MHz, TRAUMATIZR Ram i. men mener helt bestemt at jeg fik nogle andre ram i som er 4X 512 Geil PC3200 DDR400 CL=2.5-8-4-4 (GE5123200BL)
og jeg fik også i 2017 et andet Skærmkort som sidder i nu : NVDIA Geforce GTX 1060. 6GB Rem.

Men vil det sige at mit Bundkort/motherboard  ikke kan køre med DDR4 Ram?

så jeg skal sige til PC Service Center at jeg vil returnere de 2 SharkGaming Traumatizr Ram og have to 2 Crucial Ballistix SP mere ??
eller 4 Ram der er højst 1600 MHz. ??

Undskylder hvis jeg har rodet lidt rundt, men Pc teknik er ikke lige det jeg er bedst til..

Venlig Hilsen Brian...
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 16:43 #10
Ja, teknisk set er der begrænsninger. Hvis du kun har 1866Mhz og tænder det, virker det. Uden at man har 1600Mhz i?
Avatar billede jonpet Seniormester
15. maj 2022 - 17:03 #11
ok så det vil sige at jeg godt kan køre med 4 1866Mhz Ram,

jeg troede at det der stod med at mit motherboard godtager kun DDR3 med hastighed på 1333/1600 ville sige Ram fra 1333 og op til 1600..
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 19:20 #12
Har du tændt for den med kun 1866Mhz? Fjernet de 1600Mhz?
Avatar billede jonpet Seniormester
15. maj 2022 - 20:05 #13
Hej Jørgen B.

Nej det har jeg ikke prøvet,

Da jeg vil gå til det  PC Service Center i morgen vil jeg lige forstå det rigtigt
Har de gjort en fejl ved at sætte de SharkGaming Traumatizr T0138A 4GB PC3-14900 DDR3-1866MHz sammen med de andre Ram, Crucial Ballistix SP DDR3-1600 DC 1600 MHz
og skal alle Ram være af same type og højst som der står i Hukommelsesspecifikationer DDR3 1333/1600
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 20:21 #14
Ja
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 20:30 #15
Hvis det ikke kører med 1866Mhz, så kører du kun med 2 gange 4 Gb 1600Mhz, hvilket forklarer, at det er langsommere end før.
Avatar billede jonpet Seniormester
15. maj 2022 - 20:52 #16
ok,,??

Hvis jeg går i Kontrolpanel/system. står der  Installeret Ram 16,0 GB
men man skal vel helt ind i BIOS for at se om den tæller alle Ram,, lol
Avatar billede jonpet Seniormester
15. maj 2022 - 21:12 #17
Jeg gik ind i BIOS og der står Physical Memory 16384 Mb
tæller den så alle 16 GB og Alle 4 Ram Klodser ??
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 21:13 #18
Det lyder i orden. Hvis det er registreret 16GB. Du kan benytte 1688MHz.

Så er det BIOS, ja. Måske kan du indstille det der.

Så er det måske hvad der starter med pc'en der spiller ind her og om der er påført nyt kølepasta til CPU, der spiller ind i dette her.

Lige udmiddelbart lyder det som om, de har gjort dig godt service tjeneste for dig. Bytte det med højere hastighed.

Så er det bare med at forsikre om der er påført nyt CPU, og kigge på motherboard RAM pladsering 1, 2, 3, 4 rækkefølgen.

Der burde være to første 1 og 2 samme farve-gruppe, som du skal sætte fokus på. Er det 1688Mhz eller 1600Mhz der sidder deri.
1 og 2 kan indsættes for eks. 1688Mhz og 3 og 4 med 1600Mhz. For at se, om det har ønskede effekt.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 21:19 #19
Og du kan også køre Diskoprydning som adminstrator og slette alt. Og måske se på og strømstyring er sat til Høj ydeevne. Også måske "mscofig" som adminstrator og trykke på BOOT, og trykke på Avanceret valg (Advanced Option) og aktivere alle kerne, derefter reboot?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 21:20 #20
Og sørge for at alle driver og softwares til komputeren er seneste.
Avatar billede jonpet Seniormester
15. maj 2022 - 21:30 #21
ok jeg sige tak for alt din/jeres hjælp

Men tror at jeg har brug for en ny pc som lever helt op til de spil jeg spiller og forventninger, der er jo sket meget på de 10 år siden jeg købte denne pc,

Så jeg har set lidt på denne her, så vil jeg bare have 64 GB Ram i
er det noget du kan anbefale, eller er der noget der kunne være bedre

https://sharkgaming.dk/silent-predator
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 21:57 #22
Ja, indiker #16 og #17 og lave nyt tråde for spørgsmål nyt gaming rig vil hjælpe?

Og hvis du kan li' at lave selv, er du velkommen til at vælge fra denne link som du selv har givet og ser ud til at være fornuftigt.

Du kan også besøg flere forskellige hjemmesider i danske marked, og se, hvor det bedst kan betale sig med samme konfiguration og spare penge på denne måde.

Hvis du kigger op det der er slået til:
https://sharkgaming.dk/silent-predator

Andre eks.
https://www.dustinhome.dk/group/hardware/computere-tablets/barbare-computere/gaming

https://www.fcomputer.dk/gamer/gamer-computere

https://www.komplett.dk/category/21660/gaming/gaming-pc/stationaer

Bemærk, visse er ikke Gaming rig:
https://www.pricerunner.dk/cl/223/Stationaere-Computere

https://www.proshop.dk/Stationaer-Dutzo-konfigurerbar-gamer-PC
Avatar billede jonpet Seniormester
15. maj 2022 - 22:03 #23
ok mange tak for alt hjælpen,,,,