Avatar billede kkims Mester
20. maj 2022 - 09:51 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Windows 11 kan ikke opdaterer

Hej alle eksperter

Jeg har fået en ny stationær (gamer) PC født med Windows 11
Den opdaterede første dag d 11 maj.
Under "settings" kan du vælge at sætte opdateringer på pause i op til 7 uger. Min har konstant stået på 1 uge og de sidste opdateringer er fra 11 maj

Jeg har søgt på nettet og fundet alverdens forskellige forbandelser
at Windows 11 ikke kan opdaterer dagligt.
At man skal ned i registreringsdatabasen og ændre ting hvilket jeg ikke vil bevæge mig ud i. Og mm

Jeg har også prøvet at ændre aktive timer. Således Windows ikke opdaterer i disse timer og mm.

Mit spørgsmål:
Hvordan ændre jeg Windows 11 således at jeg kan søge efter opdateringer manuelt hver eneste dag. Og så selv vælge hvornår jeg vil installerer dem
nøjagtig som min anden Windows 10 er indstillet

mvh
Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2022 - 12:24 #1
Jeg har ikke ændret i registeret og jeg kan søge manuelt på Win update siden fra indstillinger.  Så jeg er lidt uforstående på dit spørgsmål.  Jeg kører Home version af Win11.
Avatar billede kkims Mester
20. maj 2022 - 12:46 #2
Hej
Ser lige at min version er Win 11 pro
Jeg kan godt søge manuelt som dig. Der kommer bare ingen opdateringer
altså ikke siden d 11 maj.
Jeg mener at man ikke kan smide links her som er aktive
På Youtube er der en video der viser hvordan man slår opdateringer til og fra i
Windows 11.
Dette har jeg så lige prøvet, men uden held indtil nu

https://www.youtube.com/watch?v=MJNmaEr-ck4
Mvh
Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2022 - 14:27 #3
Prøv det her:

1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende  5 kommandoer ind på en gang, og tryk enter.

DISM /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Højreklik i Powershell vinduet. Scanning med de nævnte kommandoer bør blive kørt efter hinanden. Når den når til sfc /scannow skal man lige trykke på enter.

4. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2022 - 14:28 #4
Ah menu her er til Windows 10 og jeg kan ikke huske om du får den mulighed i 11.
Du skal i Powershell som admin dog.
Avatar billede kkims Mester
20. maj 2022 - 14:43 #5
Hej 220661

Jeg er dybt taknemmelig for din hjælp
Lige nu er jeg på vej ud af døren
Jeg gør det i morgen og vender ASAP tilbage til dig.
Vil lige give dig den info
Indtil da`
Så fortsat god weekend
Mvh
Kim
Avatar billede f-arn Guru
20. maj 2022 - 15:24 #6
Jeg har to kommentarer...

1. Den flabede, jeg synes du skulle opgradere til Windows 10 😎

2: Er der overhovedet kommet opdateringer siden 11. Maj? 🤔
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2022 - 16:38 #7
@f-arn
1: 😂😂
2: Har ikke set på min bærbar om der er?? Det er kun en test pc. Mit foretrukne system er stadig Windows 10 Pro 😎

#3 Den kommando  giver kun Windows Terminal. Jeg bruger den ikke. Mener Powershell ligger i mappen Microsoft værktøjer mener jeg den hedder.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2022 - 16:42 #8
Jeg kunne måske tro der ikke er kommet opdateringer. Med Windows 10 er det jo typisk 2 tirsdag i hver måned at de kommer så vidt jeg husker. Det skal være meget specielt (kritiske opdateringer) hvis de sender i mellemliggende periode.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2022 - 16:50 #9
Men der er problemer med de opdateringer de sender til Windows 11
https://www.ghacks.net/2022/05/11/may-2022-windows-11-update-kb5013943-may-break-apps/
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2022 - 07:00 #10
Hvis du bruger Microsoft Defender som antivirus burde du få disse opdateringer jævnligt. Den bør ikke holde pause som de andre opdateringer gør.
Avatar billede kkims Mester
21. maj 2022 - 10:05 #11
Hej Så er jeg tilbage

Der kommer opdateringer dagligt til Windows Defender men ikke alm eller kritiske opdateringer. Så spørgsmålet er om der overhovedet har været opdateringer siden 11 maj?? Som 220661 skriver.
Men giver det så mening at køre at køre
DISM /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup?

Måske er der et sted hvor vi kan se om der er kommet opdateringer til Win 11 Pro siden 11 maj
Mvh
Kim
Avatar billede kkims Mester
21. maj 2022 - 10:34 #12
Nå, det er åbenbart øjnene det er galt med her hos mig

Det ser ud til at der kun er kommet Win 11 Updates d 11 May

https://support.microsoft.com/en-gb/topic/may-10-2022-kb5013943-os-build-22000-675-14aa767a-aa87-414e-8491-b6e845541755

Så skal spørgsmålet lukkes eller hvad gør man?
Mvh Kim
Avatar billede f-arn Guru
21. maj 2022 - 10:51 #13
Jeg stillede allerede i # 6 spørgsmålstegn ved om der var kommet opdateringer siden 11the Maj.

Så du kan vel bare lukke hvis du mener problemet er løst 😀
Avatar billede kkims Mester
21. maj 2022 - 11:46 #14
Hej f-arn
Det var mig der så forkert..Sorry
Hermed løst
Tak for hjælpen til alle

Mvh Kim
Avatar billede fase Professor
21. maj 2022 - 13:26 #15
Sidste opdatering er fra 11 maj og hedder KB5013943.