Avatar billede lischr Praktikant
24. maj 2022 - 15:56 Der er 1 kommentar

ændring af baggrund

Jeg har fået lavet et logo, som jeg skal bruge på en hjemmeside. Det er tegnet af en veninde, og jeg har så tilsat tekst til billedet, men baggrunden er hvid, da det er en scannet tegning.
Hvordan fjerner jeg den hvide baggrund fra billedet. Det er et jpg billede.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
24. maj 2022 - 16:24 #1
Jpg formatet understøtter ikke transparens. Det skal gemmes som png
De fleste billedprogrammer kan fjerne baggrunden i en png fil.
Du er også velkommen til at sende billedet til fr(a)finnrasmus.dk
Så fjerner jeg baggrunden.