Avatar billede kurt54 Ekspert
26. maj 2022 - 01:20 Der er 2 kommentarer

Aktivitetatracker og rollator.

Nogle det kender et fitness armbånd - der kan tælle skridt når det sidder på armen og der gås med rollator. Det ser ud til mi band 5 misser de fleste skridt når det sidder på armen og der bruges rollator - sammen ligner med tlf. i lomme. Og at flytte det fra arm til lomme og tilbage hele tiden er besværligt - besvær med åbne lukke med gigtfingre.
Og mit forslag om at bære det som fodlænke er forkastet - det ser for dumt ud når hun skal se hvad klokken er - mener hun.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. maj 2022 - 09:24 #1
Min garmin omsætter arm-bevægelser til antal skridt, og den regner forkert. Når jeg sidder i sofa med en kop øl, så bliver hver tår talt med som skridt. Når jeg går fra lejlighed på indkøb, så registrere den oftest turen ned ad trappen som skridt, mens turen op ad trapper tælles som trapper - mange dage er der 2-4-6 etager op, men ikke ned overhovedet (jeg bor øverst, så kan ikke starte med at gå op)
Det eneste, der reelt ser ud til at virke er pulsmåler.
Og til dit ? med rollator er arm-bevægelser meget små, så der tælles intet. En app, der via telefonen registrer position via gps vil virke bedre. se fx https://apps.apple.com/us/app/map-my-run-by-under-armour/id291890420
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. juni 2022 - 15:04 #2
Hun har Komoot og appen til mi band5 som jo begge kombinerer data fra bånd og telefon. Hun er 89 det skal ikke være besværligt så de apps bruges kun når jeg eller mine søskende er med.
Jeg har båret 3 idag garmin forerunner 235 -v.arm 657 skridt - huwai band 4 1170 skridt - mi band6 354 skridt - bånd højre arm. Så vidt jeg ved kan følsomheden ikke justeres - som på de gamle mekaniske.