Avatar billede prox1 Forsker
26. maj 2022 - 23:52 Der er 2 kommentarer

MSVisualStudio -2022 Getting dependencies

I Linux har jeg dette script som installerer 'dependencies'  :

sudo apt-get install build-essential cmake libsndfile1-dev libfftw3-dev
cmake .. -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=../target/ -DWANT_QT5=ON
make -j4

Det fungerer, men jeg har brug for at få det til at køre i MSVS2022 (Community ed.)
Hvor i VS skal jeg indsætte de samme cmds, for at kunne compile min c++-kode?

(NB
"Tilladte BB-code-tags: fed kursiv understreget"
Er 'code' fjernet?!
Hvorfor=`?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2022 - 01:23 #1
cmake findes også til Windows.

Der findes adskille make til Windows. VS kommer med nmake, men du er nok bedre stillet med en mere *nix kompatibel make.

Typisk vil du kunne finde en komplet binary dist med alle dependencies til Windows.

Hvis du er til C++ og søger en package manager til dependencies så vil jeg foreslå at du kigger på vcpkg.
Avatar billede prox1 Forsker
27. maj 2022 - 19:34 #2
Tak for det tip!
Jeg har læst den guide MS har for pakken
https://github.com/microsoft/vcpkg#getting-started
Naturligvis bruges git, det var vist +2 mia de gav for den platform, så deee...
Kan jeg bruge den integrerede git i MSVS2022, eller vil du anbefale at installere git for sig selv?
De anbefaler at installere i C:\src\vcpkg or C:\dev\vcpkg
For mit vedkommende skal det være D:\
Jeg har MSVS installeret som
"D:\Microsoft Visual Studio\2022\Community\
Så eksp
"D:\Microsoft Visual Studio\2022\Community\src\vcpkg
Vil vel være en god placering..
Skal jeg bruge en speciel git-cmd for at kúnne installere i
"D:\Microsoft Visual Studio\2022\Community\src\vcpkg
Altså hér:
git clone https://github.com/microsoft/vcpkg  ?? (target-???-folder)
Jeg er ikke meget velvandret i git :p