Avatar billede ditlev Juniormester
30. maj 2022 - 16:58 Der er 3 kommentarer

Ny GPU fan til MSI G25

Kære Eksperter!
Min søn har en MSI G25 gamer PC. Det er vel en mellemting mellem en stationær og en laptop. Den er meget komprimeret, men har fungeret super frem til nu.
GPU blæseren er stået af - og ja, vi har prøvet at rense og kigget bios og alle de ting der anbefales, når en sådan står af. Den er helt død, der kommer ikke nogen respons ved opstart, og den starter ikke når GPU når over 90 grader.
Den er nem at pille ud, og at skifte den til en ny lader til at være simpelt.
Problemet er at få en ny der passer til denne model.
Blæseren hedder Aavid Thermalloy PABD19735BM 0.65A 12VDC -N396 7282 - kan ses på denne side:
https://www.aliexpress.com/item/1005003647415694.html
Jeg er lidt luren ved at bestille en fra Kina, og vil gerne høre herinde, om der er nogen der kan give et bedre bud på, hvor man finder en ny GPU blæser?
Med venlig hilsen
Anders
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2022 - 18:24 #1
Tja, du ved hvad du vil have.

Måske kan andre bidrage hvor rundt omkring DK?

Altid hurtigst aflevere dele til IT butikkene, og de ringer tilbage?

Her er alternativer?

1.
https://www.amazon.se/s?k=PABD19735BM+msi-g25

2.
https://www.amazon.de/s?k=PABD19735BM

3.
https://www.newegg.com/p/pl?d=PABD19735BM
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. maj 2022 - 20:33 #2
Jeg havde samme problem for nogle år siden med den defekt GPU blæser.
Efter at have ledt rundt omkring på nettet fandt jeg en. Denne kom fra Kina, og der gik ikke så lang tid som frygtet, men som forholdene er nu, er det ikke sikkert at leveringen vil være lige så hurtig.
Avatar billede ditlev Juniormester
30. maj 2022 - 21:32 #3
Med 2021 regler for importgebyr, moms og afgifter, kan det hurtigt blive en dyr omgang at købe i Kina.
Man kan i europa købe et hav af blæsere, men lige præcis den til MSI Vortex G25 har jeg kun fundet i Kina. Der er flere blæsere med lidt andre betegnelser som af udseende synes at kunne passe, men jeg aner ikke, om man med held kan prøve med en model der er "tæt på".