Avatar billede johnbr Seniormester
30. maj 2022 - 20:40 Der er 8 kommentarer

gmail virker ikke i Mail

Hej
Jeg bruger Mail til min email korrespondance og jeg har 2 Gmailadresser.

Den ene fungerer perfekt, men den anden er stoppe med at virke på min Mac.

Jeg kan hverken sende eller modtage fra den. Den virker fint i browser og i Google mail appen på min Iphone.

Jeg vil så prøve at slette kontoen i Mail på min Mac og så oprette den igen, men så skriver den i en pop up, at jeg skal godkende kontoen i en browser. Når jeg så accepterer dette, så står den bar og kører uden at komme videre.

Mit store problem er jo, at når jeg vil svare på et eller andet på mail på min Mac, så åbner den mailen, men så virker den ikke.
Avatar billede INK Ekspert
30. maj 2022 - 22:14 #1
Fortæl lige hvilken version af MacOS.

Når du opretter G-mail kontoen i Apples Mail skal du godkende i browseren, og samtidig godkende adgang til forskellige ting i systemet. Du skal derfor rulle ned og trykke på godkend før du kommer videre.
Avatar billede johnbr Seniormester
30. maj 2022 - 23:00 #2
Mac Big Sur Ver 11.6.6

Hvor skal jeg rulle ned og godkende?
Avatar billede INK Ekspert
30. maj 2022 - 23:16 #3
Har netop oprettet en nr. 2 Gmail i mailprogrammet på min Mac med Monterey.
Efter almindelig login i browseren dukkede der en pop-up frem hvor jeg godkendte Gmail adgang til diverse. Nederst på dette billede skulle jeg godkende for at komme videre.
Avatar billede johnbr Seniormester
31. maj 2022 - 07:30 #4
Mit problem er at jeg har mailen oprettet og den har virket men nu siger den at den mangler godkendelse og det skal jeg gøre i browseren. Når jeg så siger ja til det åbner den en lille boks som bare bliver stående uden at komme videre. Jeg går ud fra at den der skulle gå videre til browseren?
Avatar billede INK Ekspert
31. maj 2022 - 07:56 #5
Som nævnt gik det smertefrit hos mig.
Kan det tænkes du har sagt nej til cookies og pop-up i din browser?
Lyder som et sikkerheds/tilladelses problem.
Hvis du har en anden browser Chrome eller Firefox, kunne du jo midlertidigt sætte den som standardbrowser, og så prøve igen.
Avatar billede johnbr Seniormester
31. maj 2022 - 12:18 #6
Jeg har Chrome som standard og ikke sagt nej til cookies🤨🤨
Avatar billede INK Ekspert
31. maj 2022 - 12:24 #7
Jeg har ikke flere forslag. Hvordan gik det med Firefox.
Avatar billede johnbr Seniormester
31. maj 2022 - 17:14 #8
Det er helt det samme. Jeg kommer ikke videre