Avatar billede Uvanga Ekspert
02. juni 2022 - 09:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DNS server: 127.7.7.15 overruler automatisk DNS-server

Jeg har et tilbagevende problem, med at PC automatisk sætter Foretrukken DNS-server til: 127.7.7.15
Det giver problem med at logge på nettet. Jeg kan godt ændre det i egenskaber, og markere Automatisk DNS-server. Men er der en metode hvordan man kan undgå dette? Mine bekendte oplever ikke dette fænomen, så er det en opsætnings ting?
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. juni 2022 - 10:27 #1
Nu har den skiftet til: 10.0.0.243! Jeg har dog internetforbindelse.
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. juni 2022 - 17:04 #2
Nå, efter at have forhørt mig lidt omkring, er 127.7.7.15 åbenbart en normal rutine loop back adresse. Som systemet automatisk tildeler. Jeg har bare tidligere haft problemer med at logge ind. System skriver: "Netværksændring konstateret"
Efter opgradering af min internet forbindelse kører det nu ok.
Spørgsmål som sådan lukkes hermed. Evt. kommentarer modtages dog gerne.