Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2022 - 15:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Robotstøvsuger til Wi-Fi

https://www.happii.dk/Robotstoevsuger/Roborock-Robotstoevsuger-S5-Max-White/2825326?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite
Har købt ovenstående Robotstøvsuger, og hentet en app til min Android mobil.
Men forbindelsen kan ikke etableres, fordi støvsugeren ikk bliver fundet på
Wi-Fi. Støvsugeren og mobilen står begge mindre end 2 meter fra routeren,
Som kører med en forbindelse på download 97 Mbps og upload på 61 Mbps.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede INK Ekspert
05. juni 2022 - 16:20 #1
Hvad siger manualen?
Formoder du først kobler direkte på støvsugeren med appen, så du kan indstille støvsugeren til dit netværk. Derefter når den er på netværket kobler du telefonen tilbage på dit wifi.
Avatar billede f-arn Guru
05. juni 2022 - 16:41 #2
@valby

Men forbindelsen kan ikke etableres, fordi støvsugeren ikk bliver fundet på
Wi-Fi.

Jeg tror det er støvsugeren der skal finde dit Wi-Fi, ikke omvendt... 😄

Det er vist også det @ink er inde på 🤔
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2022 - 17:27 #3
Frem og tilbage? Det forstod jeg ikke. Ja jeg forsøger, at finde støvsugeren med appen. Men når jeg bruger appen til at finde støvsugeren, skriver den, at der ikke bliver fundet nogen enhed. Den viser billeder af forskellige modeller bare ikke min. Men når eg søger på, hvilke modeller, der understøttes, med den app, så vises min også.
Avatar billede fase Professor
05. juni 2022 - 18:34 #4
Der er en anvisning på side 14 i brugsanvisningen (den norske).
Avatar billede Erik K Ekspert
05. juni 2022 - 21:49 #5
Du kan se fremgangsmåden ved at klikke på dette link

https://ibb.co/VQn2gHh

Det virkede i sin tid fint på min Roborock, som er magen til din
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2022 - 22:23 #6
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2022 - 23:21 #7
#5
Jeg har problemer med at logge ind.
Jeg forstår heller ikke, hvorfor det skal være så svært med koderne.
Det er jo ikke en bevæbnet drone jeg har købt, og der står ikke en Russer og kikker mig over skulderen.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2022 - 17:46 #8
Så lykkedes det endelig. Appen fandt enheden. Fremgangsmåden var nøjagtig den samme, som kiksede igen og igen.
Jeg har også ladet robotten støvsuge, og jeg vil sige, Ok til at tage "det værste" men den kommer, når det gælder effektiviteten, ikke i nærheden af en god, kraftig ledningsstøvsuger.

I skal alle have tak for jeres indlæg. 😊
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2022 - 17:52 #9
Ps. fremgangmåden fandt jeg ud af fra start, så den burde virke. Det er et mysterium, hvorfor den først virkerkede efter talrige forsøg. Virkeligt frustrerende. 😫
Avatar billede fase Professor
11. juni 2022 - 14:12 #10
Jeg er ikke færdig med at grine, og jeg griner nok i lang tid, inden jeg er færdig. En historie, jeg har fået fortalt: "Nu skal du se svigermor, vi har fået en robotstøvsuger, som kan styres fra en app på min telefon. Jeg starter den lige, så er der støvsuget, når vi kommer hjem." Nu var der så bare det, at der i hjemmet befinder sig en kat, som af bare befippelse sked på gulvet, da støvsugeren gik igang. Det har støvsugeren så med stor ihærdighed forsøgt at støvsuge. Så hvis du har kat, så vend den til støvsugeren, inden du fjernstarter støvsugeren. :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2022 - 18:51 #11
#10 Du er vist det man kalder "Meget lattermild" :-)