Avatar billede clauska Juniormester
10. juni 2022 - 09:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Camera i produktions miljø

Jeg skal bruge nogle kamera til overvågning i et produktionsmiljø.
Kameraerne skal placeres inden i en maskine, så det skal derfor være nogle som ikke er alt for store og tunge, derfor kan klassiske overvågning kamera ikke bruges.
Er der nogen der har nogle forslag til producenter jeg kan kigge på?
Jeg har kigget på HKvision, Axis men de kan ikke bruges.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. juni 2022 - 10:20 #1
Måske GoPro kan bruges ...
https://gopro.com/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. juni 2022 - 15:18 #2
Gerne lidt mere info om miljøet:

Hvordan skal de tilsluttes - LAN, WiFi, coax...?
Temperatur, støv, fugt - evt. en kapslingsklasse (IP xx)?
Er der soft- eller hardware, det skal snakke med?
Er der lovkrav til placering (arbejdsmiljø eller lign.)?

Vær også opmærksom på, at danske myndigheder, som flere andre, har valgt at droppe HikVision, da der har været rejst tvivl om sikkerheden i dem!