Avatar billede Marianne B Praktikant
10. juni 2022 - 11:05 Der er 2 kommentarer

Konfigurering af produkt med excell

Jeg har en drøm om at bygge en produktkonfigurator, hvor jeg vælger en produktkategori, og ud fra valget, får jeg mulighed for at vælge produktserie, og herefter en model, hver model har flere variantvalg, materiale, farve og størrelse og evt. tilvalg, Jeg skal bruge regnearket til at skabe et overblik i første omgang, men min drøm er at få bygget en færdig kalkulator, til intern brug senere. Vi har et hav af forskellige regnemetoder til forskellige produkter, og vi har selv lavet nogle simple regneark, som vi ønsker at gøre smartere, mere intuitive, i et regneark indtaster vi en bredde, højde og et antal, så vælger vi materiale, og evt. færdiggørelse, og så fremkommer der en pris pr. stk. som tager højde for f.eks. opstart, antal elementer, det samlede areal og størrelsen på det enkelte ellement. Det virker og vi er rigtig glade for det, men det kunne blive langt bedre hvis vi fandt en excel haj, som kan gøre regnearket endnu mere bruger venligt, så det med er visuelt lag er egnet til at nye medarbejdere, uden produktkendskab kan anvende værktøjet.
Avatar billede supertekst Ekspert
10. juni 2022 - 14:29 #1
Hej Marianne B

Prøv at se på www.supertekst-it.dk
Så kan du se hvad jeg arbejder med - kontakt mig hvis du er interesseret i at høre nærmere.
Mvh
Peter Braagaard
Avatar billede supertekst Ekspert
07. august 2022 - 11:56 #2
Hej igen

Er problemet løst?
Mvh
Peter Braagaard