Avatar billede fpen2015 Juniormester
12. juni 2022 - 12:34 Der er 8 kommentarer

Iwatch 7

Hejsa alle.

Jeg overvejer kraftigt at købe dette Iwatch https://www.power.dk/mobil-og-foto/smartwatches-og-wearables/smartwatches/apple-watch-series-7-gps-cellular4g-45-mm-midnat-aluminium-midnat-sportsrem/p-1209413/store/3809/?gclid=EAIaIQobChMI1_zTmdun-AIVgoXVCh0dyw7WEAQYAiABEgLJQPD_BwE&gclsrc=aw.ds. Jeg kan få det til 3000,-

Nogle der har erfaring med dette Iwatch? Jeg har pt et garmin ur som jeg er rigtig glad for særligt da det måler skridt og BMI.

Er lidt i fordele og ulemper ved at udskifte. Men syntes Iwatch 7 ur er æstetisk pænt også
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2022 - 14:19 #1
BMI er højde, vægt og køn - det har ikke noget med uret at gøre. Brug fx https://www.beregnbmi.dk/ en gang hver uge eller måned - lige dér er jeg så 'normal'.

Jeg har et meget billigt garmin, og dets omregning fra arm-bevægelser til skridt er meget upræcis - alle (næsten) arm-bevægelser til fra mund tælles med, så spisning og drikkevarer er med i min daglige gang.
Avatar billede INK Ekspert
12. juni 2022 - 14:35 #2
Formoder du har en iPhone, ellers giver det ikke så megen mening.
Et Apple Watch skal oplades ca. en gang i døgnet. Det tager en times tid, så det er blot et spørgsmål om planlægning.
Kan måle søvn, iltmætning i blodet, kondition, osv. osv.
Jeg er glad for mit Apple Watch 6.
Avatar billede fpen2015 Juniormester
12. juni 2022 - 19:59 #3
Har Iphone 13 pro ja.

Jeg antager den ligesom garmin også kan tracke, hvor mange kilometer man går om dagen, søvn mm?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2022 - 20:09 #4
mht km, så er der en usikkerhed jf tidligere indlæg. Men dyrere modeller har nok også en bedre kalibrering. Tilsvarende er søvn - det afhænger af, hvor meget du bevæger dig i nattens løb - det er ikke fra sengetid til du står op.
Avatar billede INK Ekspert
12. juni 2022 - 20:11 #5
Ja, du får en del oplysninger på uret og resten i appen Sundhed på din iPhone.
Avatar billede fpen2015 Juniormester
12. juni 2022 - 21:05 #6
Og den tæller også skridt?
Avatar billede INK Ekspert
12. juni 2022 - 21:29 #7
Avatar billede fpen2015 Juniormester
13. juni 2022 - 19:37 #8
Mange tak for hjælpen - hvad tænker i om prisen 3000,- ? er det okay for uret?