Avatar billede Asky Forsker
13. juni 2022 - 22:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PHP SMTP i mail

Har prøvet at sikre min mailprogrammering:

require_once('class.phpmailer.php');
include("class.smtp.php"); // optional, gets called from within class.phpmailer.php if not already loaded
$mail            = new PHPMailer();
$mail->IsSMTP(); // telling the class to use SMTP
$mail->Host      = "smtp.webhosting.dk"; // SMTP server
$mail->SMTPDebug  = 2;  // enables SMTP debug information (for testing)
$mail->Debugoutput= 'HTML';  // 2 = messages only
--->$mail ->SMTPSecure = 'SSL';
$mail->SMTPAuth  = true;                  // enable SMTP authentication
$mail->Host      = "smtp.webhosting.dk"; // sets the SMTP server
$mail->Port      = 2525;                    // set the SMTP port for the GMAIL
osv.....
Bruger jeg $mail ->SMTPSecure = 'SSL'; får jeg en fejlmeddelelse i browseren  En bestemt linje i smtp.webhosting.dk- uden SSL-koden er der ingen vrøvl.
Er porten forkert, når det er SSL?
Dur det ikke når hjemmesiden i forvejen  er sikkerhedscertificeret? (den gratis version)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2022 - 08:19 #1
Min mail til google har sikkerhed SSL/TLS og bruger porten 465 - mens min unoeuro mail på STARTTLS har port 587
Men skulle synes, at svaret ligger hos google.com
Avatar billede Asky Forsker
14. juni 2022 - 10:07 #2
Har nu afprøvet de nævnte porte. Det giver fejlmedelelser. Der nævnes fejl i  class.smtp.php linje 122 her står der :
$this->smtp_conn = fsockopen($host,    # the host of the server
                                $port,    # the port to use
                                $errno,  # error number if any
                                $errstr,  # error message if any
                      122      --->    $tval);  # give up after ? secs
Måske kan man downloade en nyere udgave af class.SMTP?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2022 - 12:34 #3
jf https://stackoverflow.com/questions/25909348/how-to-send-email-with-smtp-in-php
i svar 2 er smtp for gmail port 25
i svar 3 piller de data ud fra koden, og gemmer i en fil for sig (nok sikrere) - så det er nok den rigtigste at bruge.
Avatar billede Asky Forsker
14. juni 2022 - 15:45 #4
Har nu afprøvet et ny version af class.Smtp.php, og downloadet en ny version af class.PHPmailer.pgp, men stadigvæk fejl når 'SSL' linjen er med. Jeg kigger på dit forslag i aften.
Jeg lægger mærke til at class.smtp.php ikke er med i filen og at linjen med SSL/TLS sikkerhed ikke er med.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2022 - 19:17 #5
bare prøv - det kan være, at de udeladte linjer er nok til at nyere kode virker.
Avatar billede Asky Forsker
15. juni 2022 - 10:56 #6
De nye forslag er nu grundigt afprøvet, men desværre hele tiden med fejlmeddelelser. Nogle gange syntaxfejl, som er blevet rettet. Til sidst en hel blank respose-fil, der ikke har sendt nogen mail. Desværre har jeg ikke ubegrænset arbejdstid på dette projekt og den nylig downloadede class,phpmailer.php giver også en del syntaxfejl. Min umiddelbare løsning er ar vende tilbage til de filer, der virker .-(
Avatar billede Asky Forsker
16. juni 2022 - 20:25 #7
Så brugte jeg alligevel lidt tid og det lykkedes at sikre mailen med TLS:
$mail->SMTPsecure = 'TLS'; Fandt et sted på nettet hvor der stod at TLS var en nyere version af SSL, så kunne jeg da lige prøve den ;-)
I øvrigt fandt jeg en "ordbog" over mailudtryk på sitet: http://webdok.dk/07phpmailer/omphpmailer.htm.  Det giver en bedre forståelse af hele mailproblematikken.