Avatar billede chrisscan Juniormester
17. juni 2022 - 00:12 Der er 20 kommentarer

Skift ikon i stifinder

Win 10

Jeg havde regnet med, at kunne uploade et billede, men det ser ikke ud til at være muligt.

Jeg er glad for at kunne ændre ikon på forskellige mapper, da de på den måde bliver mere genkendelige.
Mapperne i venstre side er fra en ekstern disk, hvor muligheden findes under "tilpas", hvilket den også gør på den interne disk.
Mapperne i højre side er en anden ekstern disk, hvor jeg har kopieret filer over for at holde det mere samlet. Her er muligheden for at skifte ikon forsvundet.
Det er en WD Discovery My Cloud Home 4TB forbundet direkte med et kabel i routeren.
Nogle forslag til hvordan jeg får mulighed for at ændre ikon her. Jeg har prøvet med "Mappebilleder/vælg fil..." men jeg skulle gerne ende samme sted som den anden nemlig: %SystemRoot%\System32\SHELL32.dll - og den vil ikke åbne, da det jo ikke er en billedfil, men en systemfil.
Avatar billede chrisscan Juniormester
17. juni 2022 - 01:05 #1
Her er link til billedet https://ibb.co/9HRX1Lz
Avatar billede f-arn Guru
17. juni 2022 - 12:15 #2
Har det virket?

Har du checket at der ikke ligger en Autorun.inf der laver ged i det?
Avatar billede f-arn Guru
17. juni 2022 - 12:37 #3
Opfølgning...

Jeg lagde lige mærke til der mangler to faner under egenskaber... Hvordan ser drevet ud i Disk manegement?
Avatar billede chrisscan Juniormester
17. juni 2022 - 20:34 #4
Jeg er ikke sikker på om det har virket tidligere.
Er ved at overføre filer fra  den anden eksterne så jeg kun bruger 1 og det er i den anledning at jeg opdagede det. Det er f.eks praktisk at kunne skelne mellem websteder og mapper v.h.a. mappeikoner, som helt automatisk bliver lavet af windows, men altså forsvinder ved kopiering. Andre har jeg selv lavet om f.eks. musik.
Der ligger ikke nogen Autorun.inf og roder. Har altid skjulte filer synlige. Der ligger kun en Thumbs.db.
Billeder vedhæftet af "denne PC" og "computeradministration"

https://ibb.co/GQdHWFp
https://ibb.co/PcGWSVW
Avatar billede chrisscan Juniormester
17. juni 2022 - 20:58 #5
Websteder og mapper
https://ibb.co/X39C80w
Avatar billede f-arn Guru
17. juni 2022 - 21:19 #6
Højreklik på Start og kopier devmgmt.msc ind i kør...
Hvad står der under Drev?
Avatar billede chrisscan Juniormester
18. juni 2022 - 01:34 #7
Jeg bruger "Classic Start Menu" er der en anden måde det kan gøres på ?
Avatar billede chrisscan Juniormester
18. juni 2022 - 02:03 #8
Det var noget sludder jeg skrev, her et billede af enhedshåndtering;
https://ibb.co/VQbMTjq
Avatar billede f-arn Guru
19. juni 2022 - 17:18 #9
Jeg beklager ventetiden 🙁

Det lader ikke til drevet er der...
Hvordan har du etableret adgang til det?
Det jeg mener er, tilgår du det som et mappet drev, eller via ip adresse?
Avatar billede chrisscan Juniormester
21. juni 2022 - 18:29 #10
NAS drive hedder det også. WD Discovery.

Jeg tilgår det via "Denne computer" eller et ikon på skrivebordet.
Screenshot af "Denne computer" her
https://imgbb.com/GQdHWFp

Den bliver vist der, hvor den jo er kablet via routeren, som er kablet til den stationære. Ikonet er ikke blot en mappe men en form for drev med noget neden under. Det kan også tilgås fra en laptop via wifi.
Avatar billede f-arn Guru
21. juni 2022 - 19:46 #11
Hvad får du af muligheder hvis du højreklikker på drevet under "Denne PC"?

Det undrer mig at "Deling" og "Sikkerhed" manglede på et tidligere billede, og jeg synes det antyder at du ikke er "ejer" af drevet 🤔
Avatar billede chrisscan Juniormester
21. juni 2022 - 20:39 #12
Avatar billede f-arn Guru
22. juni 2022 - 16:22 #13
Avatar billede chrisscan Juniormester
22. juni 2022 - 20:01 #14
Metode 1 kan jeg ikke bruge, da jeg mangler fanen "sikkerhed"  eller "security".
Metode 2 kan heller ikke bruges, da det er ikke muligt at hente Pstools. "The specified blob does not exist"

Da jeg tilsyneladende ikke "ejer" drevet - ukendt begreb for mig - kan vi så ikke ændre ejerskabet på en eller anden måde ?

Det ville jo være rart om drevet fungerede som de andre drev, med træk og slip, hvor egenskaber og ikoner følger med.
"Træk og slip" fungerer, men for en sikkerheds skyld bruger jeg Teracopy med dobbeltcheck og bekræftelse belært af dårlig erfaring med billige usb-sticks, hvor kun mappenavnene blev overført uden indhold - men det er en anden snak.
Avatar billede f-arn Guru
23. juni 2022 - 10:41 #15
Jeg har altså ingen problemer med at at hente PsTools.
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. juni 2022 - 19:08 #16
Jeg får også denne fejl prøvet i 4 forskellige browsere

This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
<Error>
<Code>BlobNotFound</Code>
<Message>The specified blob does not exist. RequestId:e31f2a9a-201e-0018-4c23-87331b000000 Time:2022-06-23T17:05:26.7607517Z</Message>
</Error>
Avatar billede f-arn Guru
23. juni 2022 - 20:33 #17
Så vil jeg mene i begge har et problem, for jeg kan tilgå det på min tlf, bærbare og stationære...
Avatar billede f-arn Guru
23. juni 2022 - 20:41 #18
Avatar billede chrisscan Juniormester
23. juni 2022 - 21:18 #19
Link nummer 2 fungerer, det er også to forskellige filer med forskellig størrelse 1MB kontra 4,22MB.
Vender tilbage.
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. juni 2022 - 22:04 #20
Er problemet ikke at det er en fileserver (NAS) (kører OS4 som styresystem) og ikke en ekstern disk - det er vel derfor den mangler i diskhåndtering.